۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۵

مجوز فعالیت بندرشادگان صادر شد

استاندار خوزستان از صدور مجوز فعالیت و راه اندازی بندر شادگان خبر داد.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۵۰۰۰۹
مجوز فعالیت بندرشادگان صادر شدبه گزارش مانا عبدالحسن مقتدایی درنشست با معاونین خود در محل استانداری خوزستان با اعلام این خبر افزود: با استقرار واحدهای ذی ربط، حداکثر ظرف 10 روز آینده فعالیت بندرشادگان آغاز می شود.
وی افزود: مقرر شده است اسلکه شادگان مطابق ضوابط و مقررات گمرکی و گذرنامه تحت مدیریت و سرپرستی مرز مجاز دریایی بندرامام خمینی(ره) شروع به فعالیت کند.
استاندار خوزستان تامین معیشت مرزنشینان در طول ساحل و مرزهای خشکی استان خوزستان درشادگان و نیز رونق کسب و کار در این منطقه محروم، همچنین ارتقا سطح امنیت مرزی منطقه که دارای 55 کیلیومتر مرز دریایی با عراق است را از اهداف مهم راه اندازی بندرشادگان عنوان کرد.
مقتدایی افزود: تامین معیشت مردم این منطقه محروم همواره مورد اهتمام مدیران بوده است که خوشبختانه با پیگیری های صورت گرفته مجوز فعالیت گمرک دراین منطقه اخذ شد.
استاندار خوزستان گفت: مقدمات کار با مشارکت اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، نیروی انتظامی اعم از مرزبانی و اداره گذرنامه، اداره کل گمرک و سایردستگاه ها، با بهره گیری از امکانات موجود فراهم شده است.
وی ابراز امیدواری کرد: با راه اندازی این بندر شاهد رونق کسب و کار در این خطه از میهمن اسلامی و ارتقا سطح معیشت مردم عزیز شادگان باشیم.
یادآور می شود عملیات احداث ابنیه و زیرساخت های بندرشادگان سال گذشته به پایان رسید اما تاکنون فعالیت های بندری آن به دلیل عدم صدور مجوز بین المللی آغازنشده بود. بندرشادگان دارای ظرفیت تخلیه و بارگیری حدود 100 هزار تن درسال است که ظرفیت شناور آن پس از لایروبی به 500 تن می رسد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار