۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۵

کشور ما یک کشور دریایی است

هر کجا نیروی دریایی حضور پیدا کرده توسعه ایجاد شده است زیرا ما امنیت را از طریق تعامل با مردم بومی مناطق برقرار کرده ایم.
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۵۰۰۰۸
کشور ما یک کشور دریایی است
به گزارش خبرنگار مانا رئیس سازمان خودکفایی و تحقیقات صنعتی نیروی دریایی ارتش گفت: نیروی دریایی تمام مطالب و بیانات مقام معظم رهبری راجع به دریا و حضور در دریا را از ابتدای انقلاب تا کنون به صورت کتابچه درآورده است و سعی می کند این بیانات را اجرایی کند و راز موفقیت نیروی دریایی هم همین است.
امیردریادار دوم علی غلامزاده طهرانی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب ، در روز 3 آذرماه سال گذشته فرمودند که نیروی دریایی به عنوان نیروی راهبردی وظیفه سیاسی، نظامی، اقتصادی و آبادانی را بر عهده دارد.
وی درباره دیدگاه رهبر معظم انقلاب درخصوص شاخص ترویج، تصریح کرد: در سال 88 ، مقام معظم رهبری اشاره کردند که بیش از 800سال سابقه دریانوردی در کشورمان وجود دارد و کشور ما یک کشور دریایی است.
غلامزاده طهرانی گفت: آیا در بودجه های کشور نقشی به صنایع دریایی، سازمان های دریایی و کسانی که با مشقت در دریا کار می کنند داده می شود؟
وی در ادامه با مقایسه ساختمان سازی با کشتی سازی گفت: در ساختمان سازی دهها شغل ایجاد می شود اما در دریا تنها کشتی سازی و لنج سازی علاوه بر اشتغالزایی شغل های حرفه ای تر و حتی بیشتر از آن صنعت وجود دارد.
رئیس سازمان خودکفایی و تحقیقات صنعتی نیروی دریایی ارتش در ادامه افزود : این وظیفه ما است که به فرزندان خود بیاموزیم که کشور ما یک کشور دریایی است.
غلامزاده با بیان این نکته که سعی کرده ایم در نیروی دریایی تا جایی که در توان داریم بیانات مقام معظم رهبری را اجرا کنیم تصریح کرد: هر کجا نیروی دریایی حضور پیدا کرده توسعه ایجاد شده است زیرا ما امنیت را از طریق تعامل با مردم بومی مناطق برقرار کرده ایم.
وی گفت: باید در سربرگ نامه های خود قید کنیم که کشور ما یک کشور دریایی است تا شاید کسانیکه نمی دانند با خواندن آن بفهمند که کشور ما دریایی است .
وی در ادامه با اشاره به اینکه نیروی دریایی در تمام زمینه ها آماده همکاری است اظهار داشت: در خصوص حمایت از پایان نامه ها و حمایت از دانشجوها در دانشگاه حضرت امام در نوشهر این کار صورت گرفته است همچنین اولین دانشگاه تخصصی نیروی دریایی هستیم که دانشجویان و اساتید ما در دریا حضور دارند.
غلامزاده تصریح کرد: اگر قرار است دانشگاهی در این حوزه راه‌اندازی کنیم، بهتر است در مناطقی مانند جاسک و پسابندر راه‌اندازی شود، مانند دانشگاه آزاد که در همه مناطق یک واحد برای خود احداث کرده است.
وی تصریح کرد: ما آمادگی داریم تمام تولیداتی که در نیروی دریایی ارتش تولید شده را به صورت تجاری وارد بازار کنیم و آن را به مشارکت بگذاریم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار