۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۱

آغاز صید ماهیان استخوانی در آبهای ساحلی گلستان

معاون صید و صیادی شیلات گلستان از آغاز صید ماهیان استخوانی در سواحل استان گلستان خبر داد و افزود: فصل صید از تاریخ 20 مهر آغاز شده و تا 20 فروردین ماه سال آینده ادامه خواهد داشت.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۰۰۰۷
آغاز صید ماهیان استخوانی در آبهای ساحلی گلستان
به گزارش مانا، "محسن یحیایی" افزود: در استان گلستان تعداد هزار و 421 نفر صیاد وجود دارند که در قالب 21 تعاونی صیادی اقدام به صید ماهیان استخوانی می کنند.
مهندس یحیایی با اشاره به وضعیت صید ماهیان استخوانی در سال گذشته، گفت: در سال گذشته یک هزار و 241 تن انواع ماهیان استخوانی توسط صیادان استان صید شده بود که این میزان شامل 572 تن ماهی سفید، 551 تن کفال، 67 تن کپور و 31 تن کلمه و 20 تن سایر گونه ها است.
به گفته وی، تعداد دو هزار و 52 قطعه بچه ماهی خاویاری غیراستاندارد حاصل از صید ضمنی نیز در سال گذشته در دریا رهاسازی شده است.
معاون صید و صیادی اداره کل شیلات گلستان، تصریح کرد: با هدف بازسازی ذخایر دریای خزر و پربار شدن سبد صید صیادان استان در سال گذشته تعداد 88 میلیون قطعه انواع بچه ماهیان استخوانی در دریا رهاسازی شده است.
وی افزود: این میزان بچه ماهی شامل 8 میلیون قطعه بچه ماهی سفید، 55 میلیون قطعه کپور و 25 میلیون قطعه بچه ماهی کلمه رهاسازی انجام شده است.
یحیایی گفت: با توجه به روند رهاسازی انجام شده پیش بینی می شود صید ماهیان استخوانی امسال 20 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود در فصل صید امسال حدود یک هزار و 500 تن انواع ماهیان استخوانی توسط صیادان استان صید شود. .
ارسال نظرات
آخرین اخبار