۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۱

نقش تشکل های مردم نهاد در احیاء دریاچه ارومیه

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: گروههای مردم نهاد محیط زیستی در احیاء دریاچه ارومیه نقش مهمی دارند.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۰۰۰۵
 نقش تشکل های مردم نهاد در احیاء دریاچه ارومیه
به گزارش مانا، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در حاشیه جلسه اعضای هیات رئیسه شبکه تشکل های زیست محیطی با اشاره به نقش مهم تشکل های زیست محیطی در احیاء دریاچه ارومیه گفت: اداره کل حفاظت محیط زیست استان با گروههای زیست محیطی در موضوع احیای دریاچه ی ارومیه و سایر مسائل محیط زیستی همکاری می کند .
دکتر حمید قاسمی افزود : در حال حاضر چهل و پنج گروه محیط زیستی در استان داریم که دوازده گروه دارای مجوز رسمی از وزارت کشور هستند سایر گروهها هم در حال طی کردن مراحل قانونی هستند .
قاسمی افزایش تعداد سازمانهای مردم نهاد و مشارکت فعال آنها در حفاظت محیط زیست را مهم دانست و گفت : حضور این گروهها و تشکیل شبکه سازمانهای مردم نهاد ، ایجاد سایت مستقل برای اطلاع رسانی فعالیت های آنها در نهادینه کردن و افزایش مشارکت های مردمی بسیار موثر است .
مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی ارائه عملکرد سازمانهای مردم نهاد برای انعکاس به مراکز قانونی و همکاری با اداره کل حفاظت محیط زیست استان ، ارائه پیشنهادها و راهکارهها در قالب طرح های علمی و عملیاتی کردن طرح های مصوب ، خصوصا در موضوع دریاچه ارومیه را ضروری دانست . لازم به ذکر است سازمانهای غیر دولتی مردم نهاد گروههای داوطلبانه و غیر انتفاعی هستند که در زمینه های مختلف فعالیت دارند حفاظت محیط زیست نیز با گروههایی در زمینه ی محیط زیست و حفاظت آن همکاری مستمر دارد .
ارسال نظرات
آخرین اخبار