۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۰

شناورهای دریابانی تجهیز می شوند

فرمانده مرزبانی ناجا در کشور گفت: از مجموع طول نوار مرزی، دوهزارو 700 کیلومتر مرز دریایی در شمال و جنوب است که حفاظت از آن نیازمند ابزار خاص است.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۴۹۹۷۵
شناورهای دریابانی تجهیز می شوند

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، سردار قاسم رضایی در جمع فرمانده‌هان دریابانی استان بوشهرگفت: به دلیل محدودیت امکاناتی هم اینک بخشی از توان مرزبانی در ساحل استقرار دارد اما راهبرد این نیرو اعمال قانون در دریاست.
فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران اظهارکرد: حفظ و ارتقای شناورهای موجود، شناسایی شناورهای مورد نیاز در سطوح مختلف و جذب و بکارگیری تجهیزات متناسب با ماموریت ها به نحوی که همه ماموریت ها در دریا انجام شود از سیاست های این نیرو است.
رضایی افزود: تجهیزات و توان مرزبانی باید به گونه ای ارتقا یابد که برای ماموریت ها در آبهای تحت نظارت و صفر مرزی اعمال قانون کند.
وی یادآورشد: درهمه دنیا درشرایط انتظامی مرزبان ها ماموریت انجام می دهند و تاکید فرماندهی کل قوا نیز بر تقویت این نیرو برای اجرایی شدن این مهم است.
فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران گفت: از رده های صنعتی مطالبه داریم که شناورهای متناسب با ماموریت های مرزبانی تولید و تحویل این نیرو دهند.
وی با تاکید بر توجه به تجهیزات و امکانات مرزبانی گفت: برای تامین امکانات مورد نیاز، برآورد 8 هزار میلیارد تومان شده است که 5 هزار میلیارد تومان آن در حوزه عمرانی و 3هزار میلیارد تومان در حوزه تجهیزاتی است.
رضایی با اشاره به وجود 2700 کیلومتر مرزدریایی در کشور گفت: امکانات شناوری ما قابلیت مرزداری تا 100 مایل دریایی ندارد که برای این منظور 5 هزار میلیارد تومان برای تامین تجهیزات دریایی برآورد شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار