۱۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۹

لزوم استفاده بیشتر از ظرفیت بندر چابهار در صادرات کالا

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بندر چابهار ظرفیت مناسبی برای صادرات و واردات کالا دارد که باید بیشتر سرمایه گذاری ها از این بندر در راستای صادرات تولیدات داخلی و ملی باشد.
نویسنده: حميد کیاسی
کد خبر: ۴۹۹۵۴
لزوم استفاده بیشتر از ظرفیت بندر چابهار در صادرات کالابه گزارش خبرنگار مانا، علی اوسط هاشمی در دیدار با کارکنان اداره استاندارد استان گفت: برای توسعه و صادرات کالا به دیگر مناطق جهان بندر چابهار گذرگاهی مطمئن است.
وی خاطرنشان کرد: امروز کشورهای محتلف جهان رغبت زیادی برای سرمایه گذاری در بندر چابهار دارند پس باید با استاندارد سازی تولیدات داخلی اکثر محصولات تولیدی کشور را به بندر چابهار سوق داد تا این محصولات خریداران بین المللی بیشتری داشته باشند.
استاندار تصریح کرد: افزایش قدرت رقابت پذیری بندر چابهار در مقایسه با بنادر رقیب منطقه ای نظیر بنادر گوادر پاکستان، سلاله عمان و یا بنادر حاشیه جنوبی خلیج فارس، تاثیر قابل توجه بندر چابهار بر توسعه محور شرق، تسهیل ترانزیت به کشورهای آسیای میانه و افغانستان، کاهش هزینه حمل کالا در زنجیره حمل و نقل جهانی و افزایش سهم ایران از بازار حمل و نقل منطقه و جهان و ارتقاء نقش آفرینی بندر چابهار در توسعه منطقه ، اشتغال زایی و محرومیت زدایی از جمله اهداف راهبردی جمهوری اسلامی ایران در دولت یازدهم در سطح منطقه خلیج فارس و دریای عمان است.
هاشمی افزود: استاندارد ضامن سلامت انسانی و حیات اقتصادی جامعه است و با تقویت نگاه ملی و مردمی به کالاهای تولید داخلی می تواند به تولید سرمایه در جامعه و اعتبار بخشیدن به تولید کمک کند.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: یکی از مشکلات عمده در جامعه ما توجه اغلب مردم به محصولات وارداتی است که در شرایط سخت تحریم به تولید کشور ضربه می زند.
وی افزود: بهترین پشتوانه برای تولید کنندگان نگاه مشتری به کالای داخلی است. اگر کیفیت این کالا با رعایت استانداردهای لازم ضمانت شده باشد تولید آسیب نمی بیند و موجب پایداری اشتغال در مسیر تولید می شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار