۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۱

توجه به کسب و کار دریایی،زمینه اشتغال زایی سیستان

معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار سیستان و بلوچستان گفت: توجه به کسب و کار دریایی همچون شیلات، آبزی پروری، لنج سازی، جذب گردشگر و ورزش های آبی می تواند شرایط متحولی در زمینه اشتغال زایی استان ایجاد کند.
نویسنده: حميد کیاسی
کد خبر: ۴۹۷۸۸
توجه به کسب و کار دریایی،زمینه اشتغال زایی سیستان

به گزارش مانا؛ غلامرضا مالکی در جلسه هیات مدیره منطقه آزاد چابهار، گفت: با همکاری شرکت های گردشگری می توان تورهای دریایی را در منطقه فعال کرد و گردشگران بسیاری را فراخواند.
معاون استاندار خاطرنشان کرد: شناسایی الگوهای موفق دریا ،شناسایی سواحل دریای عمان و نحوه استفاده از آنها می تواند راه مناسبی برای رسیدن به توسعه منطقه باشد.
وی بیان کرد: از طبیعت بکر چابهار می توان برای گردشگری درمانی یا گردشگری سلامت که نوعی از گردشگری به منظور حفظ و حصول سلامت جسمی و ذهنی افراد استفاده می شود نیز بهره برد.
مالکی افزود: برای ایجاد اشتغال در بنادر استان باید گردشگری دریایی را فعال کرد و از پتانسیل زیبای سواحل دریای عمان استفاده کرد.
وی تاکید کرد: بسیاری از مناطق چابهار ظرفیت پذیرش گردشگر را دارد اما نبود زیرساخت مناسب ازجمله اقامتگاه و هتل باعث شده است در بخش گردشگری دریایی چابهار اقدامات موثری انجام نشود.
معاون استاندار گفت: چابهار مملو از از جاذبه های گردشگری طبیعی مهم همچون جنگل های حرا و سواحل صخره ای زیبا در خلیج گوادر و تالاب لیپار در مسیرجاده ساحلی چابهار است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار