۲۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۴

اگر دولت حمایت نکند صنایع دریایی از بین خواهد رفت

نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۴۹۶۶۹
اگر دولت حمایت نکند صنایع دریایی از بین خواهد رفت
کشتی سازی ها به دلیل نداشتن منابع مالی قدرت ساخت ندارند و این در حالیست که تمام فعالان دریایی کشور به شناور نیاز دارند در چنین شرایطی اگر دولت حمایت نکند این صنعت از بین خواهد رفت. 
عضو اتحادیه مالکان کشتی ایران در گفتگو باخبرنگار مانا با بیان اینکه نمی توان شناور را نقدی خریداری کرد گفت: شناور حتما باید از طریق فاینانس خریداری شود اما بانک ها تسهیلاتی برای ساخت شناور نمی دهند. در چنین شرایطی شناورسازان به فاینانسور خارجی روی می آورند که آنها هم به دلیل تحریم ها حاضرنیستند پولی پرداخت کنند.
امان الله حیات داوودی با اشاره به دو کشتی سازی ایزوایکو و صدرا در جنوب کشور گفت: این کشتی سازی ها با وجود دارا بودن سایت های خیلی بزرگ متاسفانه فاقد افراد ماهر و متخصص هستند. 
وی با بیان اینکه کشتی سازی های داخلی به دلیل نداشتن منابع مالی قدرت ساخت ندارند گفت : سازندگان شناور در داخل آمادگی و توانایی ساخت شناور را ندارند و این در حالیست که تمام فعالان دریایی کشور به شناور نیاز دارند. 
مدیرعامل کنسرسیوم صید صنعتی معضل مهم کشتی سازی ها را نبود منابع مالی عنوان کرد وافزود: ناتوانی در ورود تجهیزات خارجی به دلیل تحریم از دیگر معضلات کشتی سازی هاست.
وی با اشاره به فرسوده بودن شناورهای موجود در ایران تصریح کرد: شرکت نفت فلات قاره به 70 فروند شناور خدماتی نیاز دارد که متاسفانه دولت هیچ کمکی جهت تهیه آنها نمی کند و به دلیل نبود فاینانسور خارجی امکان خرید شناور هم وجود ندارد. 
وی با بیان لزوم حمایت از مالکین شناورها گفت: اگر مالکین شناورها حمایت نشوند مطمئنا تا چند سال دیگر شناوری نخواهیم داشت و به این ترتیب شرکت های نیازمند به شناور ، مجبور به استفاده از شناورهای خارجی می شوند و قراردادهای خود را با شناور دارهای خارجی می بندند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار