۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۸

آتش در جزیره آشوراده مهار شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و جانشین ستاد مدیریت بحران استان گلستان از مهار آتش در جزیره آشوراده تنها جزیره ایرانی دریای خزر خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۴۹۶۵۷
آتش در جزیره آشوراده مهار شدبه گزارش مانا، رضا مروتی اظهار کرد: با تلاش مردمی و نیروهای اطفاء حریق این آتش سوزی در کوتاه ترین زمان ممکن خاموش شد و هم اکنون منطقه تحت کنترل است.
وی اضافه کرد: آتش سوزی در جزیره آشوراده که براثر سهل انگاری رخ داده مشکلی خاصی را ایجاد نکرد و در حد یک حادثه کوچک در کمترین زمان ممکن مدیریت شد.
معاون امور عمرانی استاندار گلستان وسعت آتش سوزی در جزیره آشوراده را بین شش تا 10 کیلومتر اعلام و ابراز داشت: برای شتاب بخشی در مهار آتش بالگرد نیز به منطقه اعزام و اطفاء حریق به طور کامل انجام شد.
مروتی گفت: اعزام بالگرد به منطقه به دلیل حجم زیاد آتش سوزی نبوده بلکه برای شتاب در انجام عملیات اطفاء حریق صورت گرفت.
وی علت آتش سوزی در جزیره آشوراده را ناشی از سهل انگاری برخی از عوامل استفاده کننده از این منطقه دانست و اظهار کرد: به دلیل خشکسالی و خشک شدن بخشی از نی زارها و گرمای شدید چند روز اخیر وقوع آتش سوزی دور از انتظار نبوده است.
مروتی افزود: برخی بزرگنمایی و حاشیه سازی غیر واقعی در مورد آتش سوزی در گلستان موجب شده تا حساسیت ها نسبت به آتش سوزی در این استان افزایش یابد و این در حالیست که با افزایش میزان گرما احتمال آتش سوزی در منابع طبیعی و مراتع تمام استان های کشور و جهان وجود دارد و کارها نیز طبق روال برای حفاظت از اراضی منابع طبیعی در دست انجام است.
معاون استاندار گلستان اضافه کرد: آتش سوزی در جزیره آشوراده وسعت زیادی نداشته و در این بخش نیز همانند گذشته بدون شناخت موقعیت بحران از سوی برخی مدیران، وضعیت بحرانی اعلام شده بود که واقعیت بیرونی نداشته و این کارها باید مدیریت شود.
بامداد امروز جزیره آشوراده در استان گلستان دچار آتش سوزی شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار