۱۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۰

تبدیل موزه شیلات لاهیجان به بزرگترین موزه شمال کشور

موزه شیلات دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان در چمخاله یکی از کامل ترین مجموعه های حال حاضر گیلان است که با برنامه ریزی و طراحی مناسب می توان این حوزه را به عنوان بزرگترین موزه شمال کشور معرفی کرد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۴۹۵۱۰
تبدیل موزه شیلات لاهیجان به بزرگترین موزه شمال کشور

به گزارش مانا، اداره کل میراث فرهنگی گیلان و دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان در راستای سیاست های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان در خصوص بهره برداری از ظرفیتهای مراکز علمی و آموزشی کشور با مبادله تفاهم نامه، همکاریهای خود را در حوزه های فعالیتی مختلف آغاز کردند.
مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان در خصوص برنامه های مشترک این اداره کل با دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان گفت: به دلیل وجود اعضای هیات علمی بسیار معتبر در این دانشگاه می توان فضای علمی و تخصصی را در حوزه برنامه ریزی گردشگری تعریف کرد.
وی گفت:رشته های تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان از جمله گروه معماری این دانشگاه می تواند مباحث مربوط به حوزه میراث فرهنگی و مرمت بناهای تاریخی را با مباحث کارشناسی و تخصصی تلفیق کرده و به صورت دقیق تر و تکنیکی تر بحث معماری میراث فرهنگی دنبال شود.
علیزاده در خصوص فضای موزه شیلات این دانشگاه گفت: موزه شیلات دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان در چمخاله یکی از کامل ترین مجموعه های حال حاضر استان گیلان می باشد که با برنامه ریزی و طراحی مناسب می توان این حوزه را به عنوان بزرگترین موزه شمال کشور معرفی کرد.
این مقام مسئول در استان گیلان با تاکید بر موقعیت شهرستان لاهیجان با عنوان شهرستان نمونه گردشگری اظهار داشت: استعدادها و پتانسیل های شهرستان لاهیجان یک موقعیت برتر را می تواند برای دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان با ایجاد دپارتمان گردشگری ایجاد کند.
این دپارتمان می تواند با هدفگذاری مشخص و برگزاری همایش ها و نشست های تخصصی در تعیین استراتژی توسعه گردشگری شهرستان لاهیجان موثر واقع شود.
لازم به ذکر است رضا علیزاده طی بازدید از دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان لاهیجان و موزه شیلات این دانشگاه در خصوص تنظیم تفاهم نامه همکاری و همکاریهای آتی با حضور معاونین و مدیران دو مجموعه به جمع بندی و اجماع نظر رسیدند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار