۱۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۰
طی سال جاری صورت می گیرد:

اتمام ساخت بندر صیادی پزم در ساحل دریای عمان

مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران گفت: عملیات ساخت بندر صیادی پزم پس از گذشت 15 سال در جاری به اتمام خواهد رسید.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۴۹۴۴۶
اتمام ساخت بندر صیادی پزم در ساحل دریای عمان

سید مصطفی بهشتیان در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت:به منظور بهسازی بندر صیادی پزم تا پایان سال 90، مبلغ 70 میلیارد و 982 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.
وی تصریح کرد: از سال 90 به بعد به دلیل عدم تخصیص اعتبارات کافی روند ساخت این بندر صیادی با کندی پیش رفت و در عمل اعتبار خاصی برای تکمیل آن تخصیص نیافته بود.
این مقام مسئول در سازمان شیلات اذعان داشت: بر اساس برنامه ریزیهای صورت گرفته در سال جاری بخش قابل توجهی از اعتبارات تخصیص یافته به منظور احداث بنادر صیادی برای تکمیل برخی بنادر صیادی در حال اتمام از جمله بندر صیادی پزم هزینه خواهد شد.
مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران خاطرنشان کرد: عملیات ساخت این بندر صیادی واقع در روستای پزم تیاب از توابع شهرستان کنارک پس از گذشت 15 سال به اتمام می رسد.
به گفته وی،این مبلغ اختصاص یافته به منظور ادامه عملیات اجرایی ترمیم اسکله موجود،محوطه و ساختمان پشتیبانی،سایبان روی اسکله و منابع آب و برق و تاسیسات پشتیبانی هزینه خواهد شد.
بهشتیان با اشاره به اینکه عملیات بهسازی بندر صیادی پزم از سال 79 آغاز شده است،اظهار داشت:در حال حاضر بندر صیادی پزم با 83 درصد پیشرفت فیزیکی همراه است که با تخصیص اعتبارات در سال جاری عملیات ساخت آن به اتمام خواهد رسید.
وی یادآور شد:دستک رسوبگیر به طول 550 متر،دایک حفاظتی به طول 900 متر،لایروبی به میزان 550 هزار متر مکعب،ترمیم اسکله موجود،ساخت اسکله قایق ها و احداث سایبان سوله از جمله اقداماتی است که به منظور بهسازی بندر صیادی پزم در نظر گرفته شده است.
مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران،تاکید کرد:بندر صیادی پزم با ظرفیت تخلیه سه هزار و 226 تن صید یکی از مهمترین بنادر صیادی کشور محسوب می شود.
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، یادآور شد: تکمیل بندر صیادی پزم بر اساس طرح جامع بنادر صیادی انجام خواهد شد.
به گفته بهشتیان، تهیه طرح جامع بنادر صیادی از سال 85 با هدف تعیین وضعیت بنادر صیادی از نظر ارزیابی فنی،اقتصادی ،اجتماعی ،زیست محیطی و میزان ظرفیت تخلیه صید ،آغاز و سال گذشته به اتمام رسید.
مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران یادآور شد: به منظور تهیه طرح جامع بنادر صیادی در مجموع 13 میلیارد و 580 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.
وی تاکید کرد: پس از اتمام عملیات ساخت، مدیریت نگهداری و بهره برداری این بندر صیادی به تعاونی بخش خصوصی واگذار می شود.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار