۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۲

پایان تخلیه و بارگیری کشتی سنگاپوری در بندر شهیدرجایی

عملیات تخلیه و بارگیری کشتیKOTA LAWA متعلق به خطوط کشتیرانی PIL سنگاپور با ظرفیت حدود 5 هزار کانتینر که عصر دیروز در بندر شهید رجایی پهلو گرفت به اتمام رسید.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۴۹۲۴۷
پایان تخلیه و بارگیری کشتی سنگاپوری در بندر شهیدرجاییبه گزارش مانا سرپرست معاونت امور بندری و منطقه ویژه اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در این رابطه گفت: کشتیKOTA LAWA متعلق به خط کشتیرانی PIL سنگاپور با ظرفیت حدود 5 هزار کانتینر حوالی ساعت 15:30روز جمعه 31مردادماه در ترمینال کانتینری شماره 2 (اسکله26) بندر شهید رجایی پهلو گرفت وعملیات تخلیه و بارگیری محموله این کشتی در کمتر از 24 ساعت انجام شد.
محمد علی اصل سعیدی پور با اشاره به اینکه این کشتی در مجموع 1700 TEU کانتینر را در این بندر تخلیه و بارگیری می کند، افزود: این کشتی از بندر شانگهای چین به بندر عباس آمده است و بعد از ظهر امروز(شنبه، یکم شهریورماه) بندر شهید رجایی را به مقصد بندر پورت کلانگ مالزی ترک خواهد کرد.
سرپرست معاونت امور بندری و منطقه ویژه اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان طول این کشتی را 266 متر و آبخور آن را 12.6 متر عنوان کرد و اظهار داشت: این کشتی اقیانوس پیما بیش از 40 هزار تن (DWT) وزن دارد.
وی همچنین خاطرنشان کرد: پیش از این کانتینرهای این خط، توسط کشتی های سایر خطوط به بندر شهید رجایی حمل می شد که با ایجاد زمینه های مناسب، این امر توسط کشتی های خط مستقیم PIL سنگاپور انجام خواهد شد.
سعیدی پور اضافه کرد: شرکت PIL سنگاپور همواره به دنبال بازارهای جدید است واین خط تمایل دارد با سرمایه گذاری در بندر شهید رجایی ظرفیت های جدیدی در بازار ایران برای خود ایجاد کند.
وی خاطرنشان کرد: کاهش هزینه و زمان ورود کالای کانتینری به کشور، ایمنی حمل و نقل و تامین نیاز بنادر کوچکتر منطقه توسط بندر شهید رجایی در کنار ایجاد اشتغال بیشتر و افزایش نرم عملیات بندر از مزایای ورود خطوط کشتیرانی لاینر است.
وی همچنین یادآور شد: مذاکرات گسترده ای با خطوط کشتیرانی معتبر دنیا انجام شده و اخیراً دو خط کشتیرانی لاینر علاقمندی خود را جهت حضور در بندر شهید رجایی اعلام کرده اند که هم اکنون هر جمعه یک کشتی از خطوط لاینر به بندر شهید رجایی وارد می شود.
سعیدی پور اضافه کرد؛ بندر شهید رجایی با اقدامات برنامه ریزی شده در تلاش است تا رضایت خطوط کشتیرانی داخلی و خارجی را جلب کنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار