۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۷

دریای خزر،فرصتی برای توسعه گردشگری گیلان

معاون گردشگری میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت:دریای خزر فرصتی است که نباید به تهدید تبدیل شود.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۴۹۰۷۷
دریای خزر،فرصتی برای توسعه گردشگری گیلان

به گزارش مانا،حمیدرضا آذرپور گفت : استان گیلان دارای 9 شهرستان ساحلی می باشد و بخش عمده‌ای از گردشگران فصل تابستان برای استفاده از دریا به این استان سفر می‌کنند لذا بی توجهی به این مهم این فرصت را به تهدید جدی تبدیل خواهد کرد.
وی از توسعه امکانات گردشگری دریایی در طول سواحل این استان خبر داد و تصریح کرد: هم اکنون در طول سواحل استان امکانات گردشگری دریایی و ساحلی برای مسافران اعم از ورزش های دریایی و شناورهای تفریحی وجود دارد و اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گیلان ضمن هم افزایی و تعامل با دستگاه های اجرایی مرتبط در راستای توسعه امکانات گردشگری دریایی گام برداشته است.
وی افزود : گردشگری دریایی مولد اشتغال زایی است و مهمترین دغدغه در استان گیلان ارتقاء سطح در آمد ، تامین معیشت و اشتغال مردم استان است که بی تردید برنامه ریزی و هدفگذاری مناسب و همه جانبه می تواند جهت دهی توسعه را میسر کند. 
این مقام مسئول در اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گیلان ضمن تبریک 21 مرداد ، روز دریای خزر و لزوم حفظ و پاسداشت آن ، بر وجود دریا ، به عنوان ثروت و نعمت الهی اشاره و برضرورت برنامه ریزی دقیق و اصولی برای پیشگیری از بروز مشکلات برای گردشگران و بهره برداری بهینه از نوار ساحلی استان تأکید کرد.
آذر پور در خاتمه سخنان خود گفت: بخشی از فرصت های شغلی استان در بخش گردشگری در طی سنوات گذشته از دست رفته است و باید با تمام توان خود در جهت جبران عقب ماندگی ها تلاش کنیم و در جهت تحقق این مهم از اهتمام لازم برخوردار باشیم.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار