۰۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۰

جایگاه دریا در برنامه ششم توسعه لحاظ شود

در آستانه تهیه برنامه ششم توسعه، باید تلاش کنیم دریا جایگاه خوبی در این برنامه داشته باشد.
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۴۸۷۶۱
جایگاه دریا در برنامه ششم توسعه لحاظ شودبه گزارش خبرنگار مانا وزیر سابق دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در گردهمایی فعالان صنایع دریایی ایران که روز گذشته در محل سازمان صنایع دریایی برگزار شد با بیان این مطلب گفت: در آستانه تهیه برنامه ششم توسعه باید تلاش کنیم دریا جایگاه خوبی در این برنامه که در حال تدوین داشته باشد.
سردار سرتیپ پاسدار احمد وحیدی در ادامه گفت: در گذشته صندوق حمایت از صنایع دریایی ایجاد شده بود اما ناخودآگاه و بر اساس عدم دقت در برنامه حذف شد این گونه موارد را می تون دوباره زنده کرد.
وی در ادامه گفت:دریائیان باید یکپارچگی و ارتباط شبکه ای خود را هر چه بیشتر گسترده کنند. اگر دریائیان به موضوع دریا نپردازند دیگران هم نخواهند پرداخت.
وی گفت: تاکنون نمایشگاه های خوبی از توانمندی های دریائیان ارائه شده است . با خودباوری ایجاد شد می بایست توانمندی ها را به یکدیگر پیوند داده و آنها را به شکل شبکه ای توسعه داد.
سردار وحیدی سپس به جایگاه دریا در اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: دریا می تواند نقش بسیاری در اقتصاد مقاومتی ایفا کند. باید جایگاه و نقش اقتصاد مقاومتی در بخش دریایی تدوین شود و این کاری است که بیش از همه دریایی ها باید به آن بپردازند.
وی در ادامه با اشاره به لزوم تعریف سهم دریا در اقتصاد دانش بنیان تصریح کرد: فعالان دریایی باید به عنوان یک پیشرو در این حوزه عمل کنند.
وزیر سابق دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: ما امروز در یک دوره از گذار ژئوپلتیک قرار گرفته ایم که دریا می تواند در این حوزه بسیار تعیین کننده و نقش آفرین باشد. دریاییان می توانند نقش بسیار مهم و خوبی در این خصوص ایفا کنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار