۰۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۰

موفقیت دیپلماسی ایران در گرفتن حق آبه تالاب هامون

دولت فعالیت خود را برای مهار ریزگردها و احیاء تالاب هامون متوقف نکرده است.
نویسنده: حميد کیاسی
کد خبر: ۴۸۷۵۹
موفقیت دیپلماسی ایران در گرفتن حق آبه تالاب هامون

به گزارش خبرنگار مانا،معاون امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بلایا در جوامع دو نوع "بشر ساخت" و "طبیعت ساخت "هستند که بشر ساخت شامل جنگ بوده و بلاهای طبیعت ساخت مانند زلزله، طوفان، سیل و... اس و براین اساس مدیریت بلایای طبیعت ساخت در دست بشر نبوده اما می توان مدیریت آن را با انجام اقداماتی در دست گرفت.
 "باقر کرد" افزود: باید تلاش کنیم تا ضریب نفوذ بلایای طبیعی را کاهش دهیم.
وی با اشاره به خشکسالی های اخیر و اینکه وقوع بلایای طبیعی اجتناب ناپذیر است، گفت: یکی از عوامل وجود ریزگردها، کانون های محلی هستند و براین اساس کمیته احیاء تالاب هامون در استان به ریاست استانداری راه اندازی شده و دولت تمام توان خود را برای احیاء تالاب هامون و کاستن ریزگردها صرف کرده است.
وی تأکید کرد: دولت خود ضامن تأمین اعتبارات و امکانات لازم در این خصوص است و هیچگاه فعالیت خود را برای مهار ریزگردها و احیاء تالاب هامون متوقف نکرده است.
وی در خصوص دیپلماسی ایران در 16 سال اخیر نسبت به حق آبه گفت: با توجه به تلاش ها و جلسات برگزار شده و آبی که در ابتدای امسال وارد حوزه سیستان شد، دیپلماسی ایران موفق بوده است.
کرد ادامه داد: این آب حاصل از آب شدن برف ها و بارش باران در کشور افغانستان بوده و مطمئناً در حال حاضر که آب ورودی کاهش پیدا کرده در آن طرف نیز آبی وجود ندارد که به ایران فرستاده شود.
وی تصریح کرد: متاسفانه امروز تالاب هامون حل و روز خوبی ندارد و خشکسالی این تالاب باعث تشدید پدیده ریزگرد در منطقه شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار