۰۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۳

بسیاری از ساخت و سازهای غیرمجاز ساحلی توسط دولت انجام می شود

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: بخش قابل توجهی از ساخت و سازهای بدون مجوز ساحلی، توسط نهادهای دولتی انجام می شود.
نویسنده: سید مهدی موسوی
کد خبر: ۴۸۷۵۷
بسیاری از ساخت و سازهای غیرمجاز ساحلی توسط دولت انجام می شودبه گزارش خبرنگار مانا از بندرعباس، ابراهیم ایدنی شب گذشته در جلسه کارگروه توسعه و مدیریت سواحل استان هرمزگان که به ریاست استاندار برگزار شد، اظهار کرد: وزارت راه و ترابری سابق، در مصوبه ای مکلف به تهیه طرح مدیریت یکپارچه سواحل شد و بنادر نیز اجرای طرح را عهده دار شد و نهایتا این طرح پس از تصویب در شورای عالی معماری و شهرسازی تصویب، به استانداران استانهای ساحلی ابلاغ شد.
وی با اشاره به اینکه دراین طرح، کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل در استانهای ساحلی تشکیل می شود، تصریح کرد: دراین طرح مدیریت یکپارچه، نظارت و اعطای مجوزهای ساخت و ساز در سواحل بر عهده بنادر است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با اشاره به اینکه طول سواحل سرزمین اصلی و جزایر استان 2238کیلومتر است، خاطرنشان کرد: طبق مطالعات انجام شده، طول سواحل سرزمین اصلی استان هرمزگان 1580و طول سواحل جزایر استان 658کیلومتر است.
ایدنی اظهار کرد: برخی موارد، در بحث ساخت و سازها که باید با آنها برخورد شود، مربوط به معیشت و اشتغال مردم است که این مسئله تصمیم گیری را سخت میکند، ولی ما وطیفه داریم طبق قانون نظارت را انجام دهیم.
وی با بیان اینکه بسیاری از ساخت و سازهای غیرمجاز ساحلی، مربوط به نهادها و طرح های دولتی است، اضافه کرد: در اخذ مجوزهای لازم، هرگونه همکاری لازم را انجام می دهیم.
ایدنی با تاکید براینکه بخشی از عدم تمایل مردم به دریافت مجوز ، فرآیند طولانی کار در دستگاه های اجرایی است، گفت: در مناطق آزاد نیز مکاتبات زیادی انجام داده ایم اما بی نتیجه مانده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار