۰۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۹

ممنوعیت صید میگو در چهار منطقه بوشهر

رئیس پژوهشکده میگوی کشور گفت: صید میگو در چهار نقطه زیستگاهی از هلیله بوشهر و محدوده رود مند ممنوع است.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۴۸۷۵۶
ممنوعیت صید میگو در چهار منطقه بوشهر

به گزارش خبرنگار مانا، خسرو آیین جمشید در جمع خبرنگاران با بیان اینکه صید میگو از ششم مرداد ماه درآبهای خلیج فارس محدوده استان بوشهر آغاز می‌شود گفت: قایق‌ها ساعت شش صبح دوشنبه ششم مرداد و لنج‌ها و کشتی‌های صیادی از هشتم مرداد که دارای مجوز صید میگو هستند می‌توانند در فعالیت صید میگو شرکت کنند.
رئیس پژوهشکده میگوی کشور منطقه مطاف تا منطقه رود مند وجنوب بندرعامری را بیشترین مناطق ذخایر میگو دانست و گفت: برای جلوگیری از صید غیرمجاز توسط برخی صیادان متخلف از امروز با اجرای طرح دریا بس هیچ شناوری حق دریاروی ندارد و آنهایی نیز که در دریا هستند باید به اسکله بازگردند و تا زمان آزاد سازی صید میگو پهلو بگیرند.
وی از کاهش 51 درصدی ذخائر میگو در آبهای استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: براساس بررسی‌ها و نتایج گشت‌های تحقیقاتی امسال میزان ذخایر میگو در آبهای خلیج فارس محدوده استان بوشهر در مقایسه با سال گشذته 51 درصد کاهش دارد.
رئیس پژوهشکده میگوی کشور بابیان اینکه صید میگو 8 کیلوگرم در هر ساعت صید، کاهش یافته خاطرنشان کرد: تلاش صیادی برای هر یک ساعت صید، 16.9 کیلوگرم در سال گذشته تعیین شده بود که امسال با توجه به کاهش ذخایر میگو این میزان 8.9 کیلوگرم کاهش یافته است.
آیین جمشید با بیان اینکه 73درصد ذخایر میگو درآبهای استان بوشهر درعمق بالاتر از10 متر هستند گفت: 27 درصد ذخائر میگو درعمق زیر10 متر، 36 درصد در اعماق 10 تا 20 متر و 36درصد نیز درعمق بالاتر از 20 تا 30 متر هستند.
وی بررعایت استانداردهای لازم در عملیات صید میگو تاکید کرد و افزود: با توجه به نزدیکی زمان صید میگو در آبهای استان بوشهر صیادان با رعایت استانداردهای لازم برای داشتن صید مفید و صدمه وارد نکردن به دیگر آبزیان تلاش کنند.
رئیس پژوهشکده میگوی کشور از ممنوعیت صید میگو در زیستگاههای این آبزی خبرداد و گفت: صید میگو در زیستگاههای میگو از منطقه هلیله بوشهر و محدوده رود مند ممنوع است.
آیین جمشید با اشاره به اینکه در صید میگو ماهیان ضمنی نیز شکار می‌شوند افزود: با توجه به این که به ازا هر کیلوگرم میگوی صید شده 17کیلوگرم صید ضمنی و غیرهدف در تورهای صیادان گرفتارمی‌شوند، درصورت استفاده از ادوات صید مجاز و توجه به قوانین از صید آبزیان دیگر از جمله ماهیان که نیازمند زمان برای رشد هستند، جلوگیری می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار