۰۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۹

راهکارهای نجات دریاچه ارومیه مهرماه اجرایی می شود

مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب‌های ایران گفت: اجرای 6راهکار احیای دریاچه ارومیه که بر عهده سازمان محیط زیست است منوط به تأمین اعتبار است.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۴۸۷۵۳
راهکارهای نجات دریاچه ارومیه مهرماه اجرایی می شود

به گزارش مانا، محسن سلیمانی مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب‌های کشور گفت: راهکارهای 24 گانه احیای دریاچه ارومیه تصویب واز مهر و آبان سال جاری اجرایی می شود.
وی با اشاره به اینکه تنها 6 راهکار در حیطه وظایف محیط زیست است افزود: راهکارهای محیط زیست درقالب آموزشی و اطلاع رسانی کشاورزان و جوامع محلی و همچنین آموزش تکینکهای اصلاح روشهای آبیاری است که علاوه بر کاهش مصرف آب ، درآمد آنها را هم کاهش نمی دهد بلکه باعث افزایش راندمان کاری می شود.
وی با اشاره به همکاری جهاد کشاورزی در اجرای راهکارهای احیای دریاچه اضافه کرد: با کمک جهاد پروژه استقرار کشاورزی پایدار در 41 سایت حوزه آبریز دریاچه از اردیبهشت ماه آغاز شده است که در شهریور ماه سال جاری می توان اثرات آن را مشاهده کرد .
مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب‌های ایران اضافه کرد: یکی از راهکارهای احیای دریاچه توقف سدسازی و فعالیت آنهاست که دراین مدت به جز 2 ، 3 سد باقی سدها متوقف شده است.
سلیمانی در پایان در پاسخ به زمان اجرایی شدن 6 راهکار محیط زیست خاطر نشان کرد: وظیفه سازمان محیط زیست دراین خصوص بیشتر پایشی ، ‌آموزشی و اطلاع رسانی است که بعد از تأمین اعتبار اجرایی خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار