۰۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۷

ایجاد امکانات گردشگری در سواحل جزیره هرمز

رئیس اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری استان هرمزگان از وجود امکانات گردشگری در سواحل جزیره هرمز خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۴۸۷۵۰
ایجاد امکانات گردشگری در سواحل جزیره هرمزعباس نوروزی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت:عملیات اجرایی فاز نخست ساخت مجتمع گردشگری تفریحی در جزیره هرمز آغاز شده است.
رئیس اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان گفت:این امکانات گردشگری از سوی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان ایجاد و اعتبارات لازم جهت تاسیس این امکانات از محل اعتبارات استانی تامین شده است.
به گفته این مقام مسئول در استان هرمزگان، این امکانات شامل آلاچیق، کمپینگ ، سرویس های بهداشتی، زمین بازی کودکان و ... است که در جزیره هرمز ایجاد شده است.
نوروزی عنوان کرد: این امکانات گردشگری در نقاطی از ساحل جزیره هرمز ایجاد شده است که دارای بهترین منظره و ساحل است.
وی همچنین به ایجاد رینگ دوچرخه سواری در ساحل جزیره هرمز اشاره کرد و گفت: رینگ دوچرخ سواری بسیار مورد استقبال گردشگران واقع شده است.
رئیس اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری استان هرمزگان خاطرنشان کرد: در سفر هیات دولت به استان هرمزگان تبدیل جزیره هرمزبه عنوان یکی از مهمترین مناطق نمونه گردشگری هرمزگان مصوب شده است.
وی یادآور شد:به منظور اجرایی شدن این پروژه،اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان ،زیرساختهای اولیه را فراهم کرده است.
رئیس اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان گفت:در صورت لزوم تسهیلات بانکی در اختیار سرمایه گذار بخش خصوصی قرار خواهد گرفت.
به گفته این مقام مسئول در استان هرمزگان،جزیره هرمز با داشتن آثار طبیعی و تاریخی منحصربه فرد یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری استان مطرح است.
وی با بیان اینکه طی سالهای گذشته این جزیره به لحاظ ایجاد حداقل امکانات گردشگری،محروم مانده است،تاکید کرد:در حال حاضر هیچ مکان مشخصی برای اقامت گردشگرانی که به این جزیره سفر می کنند وجود ندارد.
این مقام مسئول در استان هرمزگان،تصریح کرد:توریسم دریایی زمانی معنا پیدا می کند که گردشگری در جزایر فعال باشد.
نوروزی،اظهار داشت:در حال حاضر گردشگرانی که به این جزیره سفر می کنند به دلیل کمبود امکانات تور یکروزه خواهند داشت و یا در خانه بومیان جزیره اقامت می کنند.
وی ابراز امیدواری کرد: با افتتاح هتل دو ستاره در اواخر امسال، شاهد رونق هر چه بیشتر گردشگری در جزیره هرمز باشیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار