۰۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۹

آسیب افغانستان در اثر خشکی تالاب هامون

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: خشکی تالاب هامون علاوه بر سیستان به برخی از نقاط افغانستان هم در طول سال‌های اخیر صدمه رسانده است.
نویسنده: حميد کیاسی
کد خبر: ۴۸۷۴۳
آسیب افغانستان در اثر خشکی تالاب هامون به گزارش خبرنگار مانا، علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان در مذاکره تلفنی با والی نیمروز افغانستان بر ضرورت بسط و توسعه همبستگی با توجه به همسایگی 2 کشور ایران و افغانستان تاکید کرد.
استاندار سیستان و بلوچستان در این گفتگوی تلفنی ضمن توضیح برخی مشترکات 2 کشور و به‌ ویژه تعلقات مردم سیستان و بلوچستان با استان نیمروز خواستار توسعه مراودات در زمینه‎های گوناگون شد.
این مسئول گفت: جاری شدن آب در تالاب هامون شادی و نشاط را به مردم سیستان هدیه کرد که جای تقدیر و تشکر از سران کشور افغانستان را دارد.
وی بر ادامه روند جاری شدن آب در تالاب هامون تاکید کرد و ادامه داد: خشکی تالاب هامون علاوه بر سیستان به برخی از نقاط افغانستان هم در طول این سال‌ها صدمه رسانده و لازم است تا نگذاریم تالاب هامون که سرمایه 2 کشور است رو به خشکی و خاموشی برود.
در این مکالمه تلفنی همچنین امیر محمد آخوند‌زاده والی نیمروز افغانستان نیز قول مساعد نسبت به گرفتن حق‌آبه سیستان از سدهای مسیر رودخانه هیرمند را داد و بر ضرورت ارتباط با توجه به تعلقات خاص به ایران و به خصوص مردم سیستان و بلوچستان تاکید کرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار