۰۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۷

ایجاد ایستگاه های جزر و مد سنجی در بنادر جنوب کشور

در راستای همکاری دو جانبه میان سازمان های بنادر و دریانوردی و نقشه برداری کشور موافقت نامه ای در خصوص ایجاد و بهره برداری از ایستگاههای جزر و مد سنجی در بنادر جنوب کشور منعقد شد.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۴۸۷۴۱
ایجاد ایستگاه های جزر و مد سنجی در بنادر جنوب کشور
به گزارش مانا ؛معاون توسعه و تجهیز بنادر سازمان بنادر و دریانوردی ضمن بیان این خبر گفت: این موافقت نامه میان سازمان بنادر و دریانوردی و سازمان نقشه برداری منعقد شد و به موجب آن بنادر جنوب کشور به دستگاه های جزر و مد سنجی مجهز خواهند شد.
علیرضا کبریایی ضمن تاکید بر اهمیت ایستگاه های جزر و مد سنجی در بنادر افزود: هم اکنون سازمان بنادر و دریانوردی مقدمات تامین و نصب ده دستگاه جزر و مدسنج که منطبق با آخرین تکنولوژی روز دنیا است را در بنادر جنوب کشور فراهم کرده است و به زودی شاهد راه اندازی این ایستگاه ها خواهیم بود همچنین سازمان نقشه برداری راهبری و بهره برداری فعال ایستگاه ها و استخراج داده ها و همچنین ارائه جداول پیش بینی مربوطه را بر عهده خواهد داشت.
وی همچنین اعلام داشت: کمک به مطالعات ساخت اسکله و سازه های ساحلی و فراساحلی ، کمک به پهلوگیری کشتی ها به اسکله و افزایش امنیت ناوبری و تسهیل در انجام عملیات آبنگاری و تولید نقشه های بروز دریایی و نیز تدقیق پیش بینی های جزر و مدیر در جنوب کشور، از دیگر مزیت های بهره گیری از این ایستگاه ها است.
بر اساس این گزارش داده های مربوطه به صورت به هنگام روی پایگاه مشخصه های دریایی سازمان بنادر و دریانوردی و همچنین پایگاه اینترنتی سازمان نقشه برداری کشور نمایش داده خواهد شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار