۰۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۶

تلاش برای ساماندهی پسماندهای سواحل چابهار

رئیس اداره کل حفاظت محیط زیست استان سیستان و بلوچستان از ساماندهی پسماندهای ساحل چابهار خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۴۸۷۳۴
تلاش برای ساماندهی پسماندهای سواحل چابهارخسرو افسری،مدیر کل اداره حفاظت محیط زیست استان سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت:در نخستین جلسه شورای مدیریت پسماند که سال گذشته برگزار شده بود ،ساماندهی پسماندهای ساحل چابهار مصوب شد.
وی افزود:در این جلسه شهردار چابهار و معاونت عمرانی استاندار حضور داشتند و حمایت خود را در راستای تسریع در ساماندهی پسماندهای چابهار اعلام کردند.
افسری خاطرنشان کرد: طی یک سال گذشته با همکاری شهرداری چابهار تلاش برای تحقق ساماندهی پسماندهای ساحل چابهار در حال انجام است اما هنوز به مرحله نهایی نرسیده است.
وی خاطر نشان کرد: به این منظور مشاور زیست محیطی اداره کل حفاظت محیط زیست استان با حساسیت بالا در حال پیگیری موضوع ساماندهی پسماندهای ساحل چابهار است.
این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: قصد داریم با ساماندهی پسماندهای ساحل چابهار و زیباسازی آن در راستای توسعه اکوتوریسم که به دنبال آن حفاظت محیط زیست را خواهیم داشت،نهایت تلاش خود را انجام دهیم.
به گفته وی با توجه به اولویت بندی صورت گرفته بعد از ساحل چابهار، ساحل کنارک نیز از پسماندها پاکسازی خواهد شد.
مدیر کل اداره حفاظت محیط زیست استان سیستان و بلوچستان در ادامه به ساخت کارخانه بازیافت در چابهار اشاره کرد و گفت: امیدواریم به زودی شاهد افتتاح این کارخانه باشیم.
وی همچنین به راه اندازی موزه محیط زیست سیار در استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: این موزه که که از اواخر سال گذشته به بهره برداری رسیده، بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.
این مقام مسئول دراستان سیستان و بلوچستان،اظهار داشت: این موزه با همکاری مشترک شهرداری و آموزش و پرورش استان به بهره برداری رسید.
مدیر کل اداره حفاظت محیط زیست استان سیستان و بلوچستان،تاکید کرد: موزه محیط زیست سیار پس از تجهیز در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفت.
وی تصریح کرد:این اتوبوس به صورت دائمی در نوبتهای مختلف به تمام مدارس مقطع راهنمایی استان سفر می کند، تا دانش آموزان بیش ازپیش با محیط زیست استان خود آشنا شوند.
افسری خاطرنشان کرد:راه اندازی این موزه سیار،اقدامی بزرگ در راستای آموزش محیط زیست و نیز فرهنگ سازی برای حفاظت از آن است.
وی اظهار داشت:در این موزه پستانداران دریایی ،آبزیان ،انواع پرنده ها،تمساح پوزه کوتاه و سایرحیوانات بومی استان به صورت تاکسی درمی شده به نمایش گذاشته شده است.
مدیرکل اداره حفاظت محیط زیست استان سیستان و بلوچستان،گفت:مردم منطقه جنوب استان و حتی برخی صیادان با محیط زیست دریایی و چگونگی حفاظت از آبزیان هیچ گونه آشنایی ندارد که همین امر سبب وارد شدن آسیبهای ناخواسته به محیط زیست دریایی می شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار