۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۶

مازندران رتبه نخست ماهیان گرمابی کشور را کسب کرد

رتبه نخست تولید ماهیان گرمابی كشور به استان مازندران اختصاص یافت.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۴۸۷۲۶
مازندران رتبه نخست ماهیان گرمابی کشور را کسب کرد

به گزارش مانامدیر كل شیلات مازندران، گفت: استان مازندران به دلیل شرایط خاص اقلیمی ، آبزی پرورانی با تجربه و ماهر و نیروی كارشناسی متخصص وكارآمدوهمچنین وجود منابع آبی،یكی از مناطق مستعد پرورش ماهیان گرمابی است واز جایگاه ویژه ای درتولید كپور ماهیان كشور برخوردار است.
حسن حبیب نژاد با اعلام اینكه درسال 1392 با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته ، تعداد 1967 مزرعه به مساحت 3104 هكتار و با تولید 13 هزار و 974 تن و تعداد 565 آببندان به مساحت 12421 هكتار و با تولید 34 هزار و 969 تن و تعداد سه مزرعه پشت سد خاكی به مساحت 171 هكتار و تولید 304 تن درمازندران فعالیت داشته است ادامه داد : شیلات مازندران دراین بخش با تولید بیش از 49 هزار تن انواع كپور ماهیان ، رتبه نخست تولید ماهیان گرمابی را دركشوربه خود اختصاص داده است و 25 درصد تولید ماهیان گرمابی را در اختیار دارد.
حبیب نژاد اظهار داشت :تولید كپورماهیان با ایجاد اشتغال 3 هزار و 500 نفر دراستان و گردش اقتصادی معادل 2968 میلیارد ریال نقش به سزایی در عمران و آبادانی روستایی دارد .
مدیر كل شیلات مازندران تصریح كرد: درسال گذشته با فعالیت دو مركز تكثیر ماهیان گرمابی درسطح استان بیش از 38 میلیون انواع بچه ماهیان گرمابی تولید شده است .

ارسال نظرات
آخرین اخبار