۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۳

رشد 34 درصدی توریسم دریایی در گلستان

رئیس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گلستان از افزایش 34 درصدی رشد توریسم دریایی نسبت به مدت مشابه سال گذشته در این استان خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۴۸۷۲۴
رشد 34 درصدی توریسم دریایی در گلستان

قربان عباسی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: استان گلستان با دارا بودن شهرستانهای ساحلی نوکنده،بندر ترکمن و گز از قابلیت زیادی در بخش گردشگری دریایی برخوردار است.
وی با اشاره به حضور گردشگران فراوان به استان گلستان،از ساخت تاسیسات گردشگری توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی در سالهای اخیر در طول سواحل استان خبر داد.
وی با اشاره به سواحل زیبای استان گلستان، یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری استان را توریسم دریایی دانست و گفت: به منظور رونق توریسم دریایی در استان گلستان در سال جاری، اعتبارات ویژه ای به بخش ایجاد امکانات گردشگری در طول سواحل گلستان اختصاص یافته است.
این مقام مسئول در استان گلستان از افزایش 34 درصدی رشد توریسم دریایی در استان گلستان طی سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
وی دلیل این افزایش چشمگیر در رشد گردشگری دریایی استان را افزایش امکانات گردشگری در طول سواحل استان به خصوص در بندر ترکمن عنوان کرد.
رئیس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گلستان خاطرنشان کرد: ایجاد اسکله در بندر ترکمن و نیز راه اندازی چندین بازارچه صنایع دستی در آنجا ،رضایت مندی گردشگران را به همراه داشته است که امیدوایم با توسعه امکانات گردشگری در این بندر بیش از پیش شاهد جلب رضایت گردشگران باشیم.
وی همچنین به سرمایه گذاری های بخش خصوصی در بندر ترکمن اشاره کرد و گفت: تا کنون سرمایه گذاران زیادی برای ایجاد پروژه های گردشگری به اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مراجعه کرده اند که امیدواریم به زودی شاهد عملیاتی شدن این پروژه ها باشیم.
عباسی به راه اندازی 10 طرح سالم سازی دریا در پنچ نقطه از سواحل بندر ترکمن و گز اشاره کرد و گفت: با راه اندازی این طرح های سالم سازی بعد از ماه مبارک رمضان، بدون شک توریسم دریایی استان بیش از پیش رونق خواهد گرفت.
وی همکاری شهرداری ها و فرمانداریهای مناطق ساحلی را در ایجاد و توسعه امکانات گردشگری در طول سواحل استان را در رشد توریسم دریایی گلستان بسیار موثر دانست.
رئیس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری خاطرنشان کرد:بر اساس مطالعات صورت گرفته توسط کارشناسان گردشگری استان،بدون شک افزایش امکانات گردشگری در طول سواحل باعث می شود گردشگران بیشتری ،گلستان را به عنوان مقصد نهایی سفر خود انتخاب کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار