۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۷

واگذاری بندر "محمدعامری" بوشهر به سازمان بنادر

به زودی توافقات نهایی جهت واگذاری مدیریت بندر صیادی"محمدعامری" از سوی اداره کل شیلات استان بوشهر به اداره بنادر و دریانوردی این استان انجام خواهد شد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۴۸۷۲۳
واگذاری بندر "محمدعامری" بوشهر به سازمان بنادرعلیرضا زارع ،رئیس اداره بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت:در حال حاضر در بندر صیادی "محمدعامری"،بالغ بر 200 فروند لنج باری تردد می کنند و این در حالی است که در این بندر صیادی فقط تعداد دو لنج صیادی و 50 فروند قایق صیادی مشغول به فعالیت هستند.
وی ادامه داد:با توجه به اینکه تعداد لنجهای باری این بندر چندین برابر لنجهای صیادی است بنابراین نگهداری این بندر توسط سازمان شیلات بازده اقتصادی ندارد.
رئیس اداره بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات استان بوشهر،تصریح کرد: بنابراین با توافق به عمل آمده میان دو سازمان شیلات ایران و بنادر و دریانوردی، واگذاری این بندر به سازمان بنادر و دریانوردی قطعی شده است.
وی ،خاطرنشان کرد: در خرداد ماه سال جاری جلسه ای با حضو معاونت صید سازمان شیلات ایران در اداره کل شیلات بوشهر به منظور بررسی روند واگذای بندر صیای محمد عامری برگزار شد.
وی با اشاره به اینکه به زودی توافقات نهایی جهت واگذاری مدیریت بندر صیادی محمد عامری به اداره بنادر و دریانوردی استان توسط سازمان شیلات ایران صورت خواهد گرفت، گفت: از آنجا که زیرساختهای بندر صیادی محمد عامری توسط سازمان شیلات ایران ایجاد شده است، لذا اداره بنادر و دریانوردی استان باید در قبال اخذ مدیریت این بندر، امتیازی را به صیادان دهد.
رئیس اداره بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات استان بوشهر،گفت: پیش بینی می شود در نیمه دوم امسال شاهد واگذاری مدیریت بندر صیادی محمد عامری به اداره بنادر و دریانوردی باشیم.
وی تاکید کرد: واگذاری بندر صیادی محمد عامری به اداره بنادر و دریانوردی با شرط تداوم فعالیت های صیادی و حفظ جایگاه صید در این بندر صورت می گیرد.
این مقام مسئول در اداره کل شیلات استان بوشهر ،گفت: این اقدام گامی موثر در راستای حمایت از فعالیتهای تجاری در استان بوشهر نیز محسوب می شود.
به گفته رئیس اداره بنادر ماهیگیری شیلات بوشهر،عملیات ساخت بندر صیادی محمد عامری از سال 69 آغاز و در سال 87 به اتمام رسیده است.
وی با بیان اینکه بندر صیادی محمد عامری ظرفیت تخلیه 284 تن صید را داراست،اظهار داشت:موج شکن به طول هزار و 956 متر مربع و اسکله ثابت و شناور به طول 150 متر از جمله ویژگی های بندر صیادی محمد عامری بوشهر است.
وی همچنین محوطه سازی در مساحت 15 هزار متر مربع و ساختمانهای پشتیبانی بندر را از دیگر خصوصیات این بندر صیادی اعلام کرد.
رئیس اداره بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات استان بوشهر ابراز امیدواری کرد با واگذاری مدیریت این بندر به اداره بنادر و دریانوردی استان بوشهر،گامی موثر در راستای اقتصادی کردن فعالیتهای شیلاتی استان برداشته شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار