۳۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۹

تقاضا برای استقرار کشتی تحقیقاتی در بوشهر

استاندار بوشهر خواستار ایجاد پژوهشکده ای برای مطالعات متمرکز برای خلیج فارس، استقرار کشتی تحقیقاتی پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی در بوشهر و به دنبال آن حمایت استانداری از این شناور و همچنین بررسی امکان انتقال مرکز اقیانوس شناسی غرب آسیا به بوشهر شد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۴۸۷۱۷
تقاضا برای استقرار کشتی تحقیقاتی در بوشهر

به گزارش مانا، رییس پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی که برای بازدید از مرکز ملی اقیانوس شناسی خلیج فارس به بوشهر سفر کرده است با دکتر مصطفی سالاری استاندار بوشهر دیدار و گفتگو کرد.
در آغاز این دیدار دکتر چگینی فعالیت های پژوهشی و میدانی پژوهشگاه را تشریح و به معرفی مراکز تابعه و فعالیت های ملی و بین المللی پژوهشگاه پرداخت.
چگینی با بیان مطالبی در خصوص اهمیت استان بوشهر، موقیت مرکز استان را که تقریبا در مرکز سواحل کشور در خلیج فارس قرار دارد را موقعیتی ممتاز دانست و به علاقه پژوهشگاه به توسعه فعالیت های پژوهشی خود در این استان اشاره کرد.
استاندار بوشهر نیز اظهار داشت توسعه استان بر اساس دریا و دریامحور است و برای این توسعه نیاز به پژوهش و تحقیق و برنامه ریزی مناسب است.
این مقام مسئول در استان بوشهر تصریح کرد: منافع این توسعه محصور به استان نخواهد بود بلکه تمامی کشور را در بر می گیرد.
سالاری با اشاره به برنامه ریزی برای گسترش بوشهر در حوزه دریا، لزوم ایجاد پژوهشکده ای برای مطالعات متمرکز برای خلیج فارس را عنوان کرد و خواستار ارتقای ایستگاه پژوهشی پژوهشگاه در استان بوشهر شد.
استقرار کشتی تحقیقاتی پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی در بوشهر و به دنبال آن حمایت استانداری از این شناور و همچنین بررسی امکان انتقال مرکز اقیانوس شناسی غرب آسیا از دیگر خواسته های استاندار بوشهر در این دیدار بود.
استاندار بوشهر همچنین همایش دانایی محور که با موضوع خلیج فارس در اسفند ماه 1393در بوشهر برگزار می شود را مطرح و از پژوهشگاه درخواست کرد که در این همایش حضور علمی داشته باشد.
دکتر چگینی ضمن تقدیر از عنایت و توجه استاندار بوشهر، تشکیل کارگروه مشترک در خصوص موارد گفته شده را ضروری خواند و گفت: برای بررسی موضوع های، بحث همایش دانایی محور با موضوع خلیج فارس و انتقال سایر موضوع های مورد علاقه طرفین، باید کارگروهی برای پیگیری و رصد موضوع های ذکر شده تشکیل شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار