۳۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۲

نگرانی صیادان هرمزگانی از فشار مضاعف به ذخایر آبزیان

مدیرکل شیلات استان هرمزگان گفت: فشار به ذخایر آبزیان این روز ها به دلایل زیادی از قبیل قاچاق سوخت، صید غیرمجاز ،عدم رعایت تقویم زمانی فصل صید و ... با وجود تمام تلاش های شیلات و متولیان صیادی در حال افزایش است.
نویسنده: سید مهدی موسوی
کد خبر: ۴۸۷۱۰
نگرانی صیادان هرمزگانی از فشار مضاعف به ذخایر آبزیانبه گزارش مانا، سید پرویز محبی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز با توجه به آموزش ها و فرهنگ سازی های انجام شده از سوی شیلات هرمزگان این نگرانی ها تنها محدود به بدنه دولت نمی شود و جامعه زحمتکش صیادی بیش از دیگران نگران این معضل هستند و برای مرتفع ساختن آن تلاش های خود جوشی را آغاز کرده اند.
وی گفت: خوشبختانه پس از تلاش های صورت گرفته از سوی شیلات هرمزگان در راستای آگاه سازی مردم این منطقه به ویژه جامعه صیادی از عواقب افزایش فشار به ذخایر آبزیان، امروز شاهد این هستیم که جامعه صیادی استان هرمزگان گام های خوبی را در ارتباط با این مهم در حال برداشتن است.
محبی با اشاره به حساس شدن مردم و جامعه صیادی به صید بی رویه آبزیان در استان هرمزگان گفت:خوشبختانه بستر و زمینه مناسب ولازم برای مبارزه با عوامل کاهش ذخایر آبزیان در استان هرمزگان فراهم شده است.
وی تصریح کرد: مبارزه با صید غیر مجاز و مرتفع ساختن فشار موجود بر صید آبزیان، نیازمند تامین اعتبار و منابع مالی جهت تقویت یگان حفاظت منابع ،بازسازی ذخایر آبزیان و همچنین برنامه های ترویجی بوده که امید است با دقت عمل ها و هوشیاری دولت تدبیر و امید این مهم هرچه سریعتر محیا شود.
محبی با اشاره به هوشیاری صیادان مناطق و همچنین تعاونی های صیادی در گزارش و اعلام تخلف عاملان صید غیر مجاز و کاهش ذخایر دریا گفت:متاسفانه از سوی تعاونی های صیادی و همچنین صیادان هرمزگان گزارشاتی مبنی بر دیده شدن شناورهای بدون پلاک و مجوز غیر بومی از سایر مناطق و استان ها در آبهای استان رسیده  که در صورت ادامه فعالیت های مضر و بدون مجوز این شناورها بی شک صیادان مجاز با کاهش صید روبرو خواهند شد.
مدیرکل شیلات هرمزگان تصریح کرد:در صورت ادامه روند تجاوز شناورهای صیادی سایر استان ها به آبهای هرمزگان و همچنین عدم توقف سایر عوامل کاهش صید مانند قاچاق سوخت ، فعالیت های شیلات در بازسازی ذخایر و مبارزه با صید غیر مجاز نیز بی نتیجه خواهد ماند.
وی افزود: در رابطه با فعالیت های متوقف کننده کاهش ذخایر آبزیان خوشبختانه با توجه به پیگیری های صورت گرفته ،بخش خصوصی ،تعاونی های صیادی و سرمایه گذاران نیزعلاقه مندی خود را برای مشارکت در این مهم اعلام داشته اند.
محبی با اعلام آمادگی تعاونی صیادی صلخ در همکاری بازسازی ذخایر آبزیان در منطقه از جمله مشارکت در پایش و ارزیابی، حمل و نقل،تامین نیروی انسانی وتامین شناورهای صیادی برای این مهم را از اقدامات بخش خصوصی در این زمینه خواند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار