۳۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۰

مراسم یادبود مرحوم ناخدایکم کوروش بایندر برگزار شد

مراسم یادبود معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش در دوران دفاع مقدس با حضور فرمانده نیروی دریایی ارتش در سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد.
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۴۸۷۰۹
مراسم یادبود مرحوم ناخدایکم کوروش بایندر برگزار شد
به  گزارش مانا مراسم یادبود مرحوم ناخدا کوروش بایندر پیش از ظهر امروز با حضور مسئولان نیروی دریایی ارتش، سازمان بنادر و دریانوردی ، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ، شرکت ملی نفتکش ایران و سازمان حفاظت محیط زیست و جمعی از پیشکسوتان عرصه دریا در سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد.
در این مراسم امیر دریادار حبیب الله سیاری با گرامی داشت یاد و خاطره مرحوم ناخدا کوروش بایندر به خدمات ارزنده ایشان در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود : مرحوم بایندر نگاهی عمیق به دریا و توسعه دریامحور داشت و همواره بر اهمیت ارگانهای دریایی در توسعه این صنعت تاکید می کردند.
وی اظهار داشت : هر زمان که مقام معظم رهبری بر لزوم اهمیت به دریا تاکید داشتند مرحوم بایندر می گفتند « من آرزو داشتم در دوران پیش از انقلاب مسئولی بگوید کشور ما کشوری دریایی است».
فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد : مرحوم بایندر همیشه بر این نکته تاکید داشت:« کشور ما یک کشور دریایی است و نیروی دریایی ما باید قادر باشد در تمام اقیانوس ها حضور داشته باشد.»
سیاری به علاقه آن مرحوم به توسعه دریا محورنیز  اشاره کرد و افزود : ایشان علاقه و تاکید موکد داشتند نگاه راهبردی کشور از بری به بحری تغییر کند.
وی تاکید کرد : وقتی پیشکسوتی با این سابقه خدمت ، تاکید بر دریا دارد قطعا مسئولیت و تکلیف ما بیشتر و سنگین تر خواهد شد.
به گزارش مانا ناخدایکم کوروش بایندر در سال 1336 به دانشگاه افسری وارد و تا سال 1339 دوره های متعددی را در کشورهای انگلستان و آمریکا سپری کرد.
وی از سال 1358 تا اردیبهشت ماه 1359 در سمت معاون طرح و برنامه نیروی دریایی ارتش مشغول خدمت بود و از سال 1359 تا سال 1362 به عنوان معاون عملیات اداره سوم ستاد مشترک ارتش منصوب و مسئولیت هدایت و هماهنگی عملیات رزمی بین نیروهای سه گانه ارتش را برعهده داشت.
مرحوم ناخدایکم کوروش بایندر از سال 1362 به سمت معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش منصوب و از اواخر همان سال با حفظ سمت به عنوان فرمانده قرارگاه عملیاتی دریا – ساحل مستقر در خلیج فارس مشغول انجام وظیفه شد.
روحش شاد و یادش گرامی 
 
گزارش تصویری مراسم مذکور از اینجا  قابل دسترسی است. 
ارسال نظرات
آخرین اخبار