۳۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۸

احداث سایت محیط بانی در ساحل گوادر

از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست استان سیستان و بلوچستان عملیات ساخت سایت دیدبانی به ارتفاع 12 متر در ساحل گوادر به زودی آغاز خواهد شد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۴۸۶۹۹
احداث سایت محیط بانی در ساحل گوادر
خسرو افسری در گفتگو باخبرنگار مانا از واگذاری ساختمان هواشناسی به اداره کل حفاظت محیط زیست استان خبر داد و اظهار داشت: پیرو مصوبه هیات دولت در سفر به استان سیستان و بلوچستان ،واگذاری ساختمان متعلق به اداره هواشناسی واقع در ساحل خلیج گوادر به سازمان حفاظت محیط زیست در دستور کار قرار گرفته است.
مدیر کل اداره حفاظت محیط زیست استان سیستان و بلوچستان،با بیان اینکه اقدامات مقدماتی جهت تحویل این ساختمان انجام شده است،خاطرنشان کرد:بر اساس برنامه ریزیهای انجام شده قرار است این ساختمان به مرکز محیط بانی ساحلی در خلیج گوادر تبدیل شود.
افسری یادآور شد:با توجه به ضرورت حفاظت محیط زیست در سواحل و آّبهای استان سیستان و بلوچستان،توان تجهیزاتی در بخش نرم افزار و سخت افزار ارتقا خواهد یافت.
وی در ادامه از ایجاد سایت دیده بانی به ارتفاع 12 متر در ساحل خلیج گوادر خبر داد و گفت: مراحل طراحی این سایت دیده بانی به اتمام رسیده است.
وی یادآور شد: با تخصیص اعتبارات کافی عملیات احداث این سایت دیده بانی در ساحل خلیج گوادر به زودی آغاز خواهد شد.
افسری، خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود نیمه نخست سال آینده این سایت دیده بانی تجهیز و آماده بهره برداری باشد.
به گفته مدیر کل اداره حفاظت محیط زیست استان سیستان و بلوچستان با استقرار محیطبانان در سایت دیدبانی،حفاظت از سواحل گوادر بیش از پیش صورت خواهد گرفت.
وی تاکید کرد: امیدواریم با تخصیص اعتبارات بیشتر، شاهد افزایش تعداد ایستگاه های محیط بانی و سایتهای دیدبانی در طول سواحل دریای عمان باشیم.
این مقام مسئول در اداره کل حفاظت محیط زیست استان سیستان و بلوچستان،گفت:همچنین معرفی مناطق نمونه جدید زیست محیطی در دریا و ساحل استان برای ارتقای مدیریت ساحلی از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده در سال جاری خواهد بود
وی پیش از این از احداث سه ایستگاه محیط بانی دیگر در سواحل بندر زرآباد، تنگ و بریس با همکاری مشترک اداره راه و شهرسازی استان خبر داده بود.
به گفته افسری، اعتبارات لازم جهت ساخت این سه ایستگاه محیط بانی از سوی اداره راه و شهرسازی استان تامین خواهد شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار