۲۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۶

گردشگری در جزایر جنوبی کشور متحول می شود

رئیس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان از رونق گردشگری جزایر جنوبی به دلیل توجه ویژه دولت جدید به این جزایر خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۴۸۶۹۴
گردشگری در جزایر جنوبی کشور متحول می شود

عباس نوروزی در گفتگو با خبرنگار مانا تصریح کرد: جزایر جنوبی کشور همواره به عنوان یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری کشور مطرح بوده است.
وی ادامه داد: وجود جاذبه های طبیعی منحصر به فرد در هر یک از جزایر، آنها را به قطب اکوتوریسم کشور تبدیل کرده است.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان اظهار داشت: همچنین می توان نمودی واقعی از گردشگری دریایی را فقط در جزایر جنوبی کشور تجربه کرد.
به گفته وی، در صورت ایجاد امکانات بیشتر می توان گردشگران بسیاری را برای استفاده از توریسم دریایی جزایر به جنوب ایران فرا خواند.
نوروزی خاطرنشان کرد: همچنین در این جزایر آثار تاریخی بسیاری نیز وجود دارد که می تواند برای تمام علاقمندان میراث فرهنگی قابل توجه باشد.
این مقام مسئول در استان هرمزگان اضافه کرد: با وجود پتانسیل فراوان طبیعی و تاریخی برای جذب گردشگر خارجی و داخلی در جزایر جنوبی، طی سالهای گذشته آنطور که باید شاهد ایجاد امکانات گردشگری در این جزایر نبوده ایم.
وی اظهار داشت: با شروع کار دولت جدید، عزم این دولت در تحول و توسعه جزایر به خصوص در بخش گردشگری به وضوح دیده می شود.
نوروزی، ساخت اسکله تفریحی در ابوموسی، الحاق جزیره هرمز به سازمان منطقه آزاد قشم، توجه ویژه به رونق جزیره لارک، تاکید بر ارائه تسهیلات به سرمایه گذاران بخش خصوصی در جزایر کیش و قشم را از جمله مواردی دانست که حاکی از توجه دولت به توسعه و رونق اقتصادی در جزایر است.
مدیرکل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان همچنین از تحول گردشگری در جزیره هنگام در آینده نزدیک خبر داد.
وی خاطرنشان کرد: اقدامات و تصمیمات اخیر دولت در خصوص جزایر جنوبی طی ماه های گذشته این امید را ایجاد کرده که به زودی شاهد تحول عظیمی در بخش گردشگری این جزایر باشیم.
این مقام مسئول در استان هرمزگان خاطرنشان کرد: امیدواریم با تخصیص اعتبارات به موقع و تصمیم گیریهای صحیح هر چه سریعتر نسبت به توسعه توریسم جنوب کشور اقدام شود.
لازم به ذکر است، هم اکنون تورهای گردشگری در مسیر جزایر قشم،کیش، هرمز، لارک و هنگام برگزار می شود اما تور گردشگری به جزیره ابوموسی به دلیل طولانی بودن مسیر هنوز راه اندازی نشده است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار