۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۳

استقرار تجهیزات مقابله با آلودگی زیست محیطی در بوشهر

رئیس ایمنی و حفاظت دریایی بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر مجهز به تجهیزات پیشرفته محصور و جمع کننده آلودگی‌ها از سطح دریا است.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۴۸۶۸۲
استقرار تجهیزات مقابله با آلودگی زیست محیطی در بوشهر

علی ابراهیم زاده در گفت‌وگو با خبرنگارمانا در بوشهر، با بیان اینکه برای مقابله با آلودگی‌های کشتی‌های نفتی دراستان بوشهر اقدامات بین‌المللی انجام شده گفت: برای پاکسازی و مقابله با آلودگی دربنادر استان بوشهرمراکز و پیمانکاران به صورت 24 ساعته برای پاکسازی و مقابله با آلودگی نفتی آماده هستند تا در سریع‌ترین زمان ممکن خود را به منطقه برسانند.
وی از پاکسازی ساحل کنگان ازآلودگی گازوئیل خبرداد و گفت: شناوری که بطور عمد اقدام به تخلیه حدود شش تن گازوئیل درآبهای کنگان کرده بود با اقدام به موقع تیم مقابله با آلودگی دریا درمدت هفت ساعت منطقه آلوده پاکسازی شد.
رئیس ایمنی و حفاظت دریایی بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان اینکه کشتی مقابله با آلودگی زیست محیطی دریایی در خارگ استقرار می‌یابد گفت: با توجه به اینکه بزرگترین پایانه نفتی ایران در خارگ است برای مقابله با آلودگی‌های نفتی در خارگ یک فروند شناور برای مقابله با آلودگی زیست محیطی دریایی در حال تکمیل است که به زودی در خارگ استقرار می‌یابد.
ابراهیم‌زاده افزود:در سال‌های اخیر بنادر و دریانوردی بوشهر با تجهیز بنادر مهم خود حرکت مناسبی را به سمت صیانت از محیط زیست دریایی در محدوده آب‌های بوشهر دنبال کرده است.
وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران در سال‌های اخیر به کنوانسیون‌های مرتبط با محیط زیست دریایی از جمله «مقابله و همکاری در برابر سوانح آلودگی ناشی از مواد خطرناک و سمی»، «جلوگیری از آلودگی ناشی از کشتی‌ها و پروتکل آمادگی» و کنوانسیون «بین المللی آمادگی، مقابله و همکاری در برابر آلودگی نفتی» پیوسته و بنادر و دریانوردی به عنوان مجری و ناظر اجرای این کنوانسیون‌ها در آب‌های کشور به شمار می‌رود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار