۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۱

ادامه ساماندهی بندر صیادی جفره در سال جاری

مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران از ادامه ساماندهی بندر صیادی جفره واقع در استان بوشهر طی سال جاری خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۴۸۶۸۱
ادامه ساماندهی بندر صیادی جفره در سال جاری

سید مصطفی بهشتیان، مدیر اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران به خبرنگار مانا گفت: پروژه ساماندهی بندر صیادی جفره که از سال 90 آغاز شده است، در سال جاری نیز ادامه خواهد داشت.
وی تصریح کرد: به این منظور اعتبارات ویژه ای از محل اعتبارات ساماندهی بنادر صیادی به مبلغ 47 میلیارد ریال اعتبار تخصیص خواهد یافت.
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران خاطرنشان کرد: ادامه ساخت موج شکن های اصلی و فرعی و لایروبی حوضچه قدیم از جمله برنامه های در نظر گرفته شده در راستای ساماندهی بندر صیادی جفره در سال جاری است.
وی در ارتباط با مشخصات اسکله صیادی جفره گفت: این طرح شامل بهسازی و ترمیم موج شکن قدیم و احداث دایک حفاظتی ساحلی است و برای اجرای آن حدود 14 میلیارد تومان هزینه می‌شود.
بهشتیان اضافه کرد: طول موج شکن اصلی این طرح یک‌هزار و 100 متر، اسکله لنج‌ها 150 متر و حجم لایروبی نیز 75 هزار متر مکعب است.
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران تصریح کرد: مساحت حوضچه 17 هکتار، مساحت محوطه‌سازی نیز در این طرح 20 هزار متر مربع است.
وی گفت: در بندر صیادی جفره 70 فروند لنج، 68 قایق صیادی فعال هستند و سالانه هفت هزار تن صید در این بندر تخلیه می‌شود.
مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران با بیان اینکه هزار و 200 صیاد در این بندر فعالیت می‌کنند، خاطر نشان کرد: 11درصد از صید و بالغ بر پنج تا هفت هزار تن صید استان بوشهر از این بندر انجام می‌شود.
به گفته وی ،در حال حاضر استان بوشهر دارای بنادر صیادی رستمی،جلالی،محمد عامری و جفره است که با بهسازی این بنادر می توانیم به ارتقای سطح کیفی و کمی بنادر صیادی در استان بوشهر امیدوار باشیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار