۲۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۴

سرنشینان لنج باری در آبهای دیر ازمرگ نجات یافتند

رئیس حفاظت دریایی بنادر و دریانوردی استان بوشهرگفت: شش سرنشین یک لنج باری که از کشورهای حوزه خلیج فارس به سمت بنادر شمالی استان بوشهر در حرکت بودند با تلاش ناجی 8 از غرق شدن در آب‌های خلیج فارس نجات یافتند.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۴۸۶۸۰
سرنشینان لنج باری در آبهای دیر ازمرگ نجات یافتندعلی ابراهیم‌زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار مانا در بوشهر، گفت: لنج تجاری که از مسیر کشورهای حوزه خلیج فارس به سمت بندر گناوه در استان بوشهر در حرکت بود به علت آبگرفتگی شدید به مرکز جست و جو و نجات دریایی این اداره کل اعلام اضطرار کرد.
وی افزود: این مرکز با دریافت این پیام اضطرار ، شناور ناجی 8 را به محل وقوع حادثه در 20 مایلی آبهای دیر اعزام و عملیات نجات را آغاز کرد.
به گفته این مقام مسئول ، پس از اعزام ناجی 8 با استفاده از امکانات امداد و نجات شش تن ازسرنشینان شناور مزبور از خطر غرق شدن نجات یافتند و لنج تجاری درآبهای منطقه مطاف در دیر غرق شد.
رئیس حفاظت دریایی بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به فعال بودن سامانه 1550 در استان بوشهر ادامه داد: این سامانه با هدف افزایش ایمنی سفرهای دریایی و آگاهی مسافران و دریانوردان از وضعیت و چگونگی وضعیت دریا در طول شبانه روز آماده پاسخگویی است.
ابراهیم‌زاده گفت: شناورهای حادثه دیده می‌توانند با این سامانه از طریق تلفن همراه تماس گرفته و اعلام وضعیت کنند.
وی خاطر نشان کرد: مسافران نیز در صورت بروز هرگونه سوانح دریایی می توانند با سامانه 1550تماس گرفته تا مرکز تجسس و نجات دریایی در کوتاه ترین زمان عملیات امداد و نجات را آغاز کند و یا آخرین اطلاعات را در اختیار آنها قرار دهد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار