۲۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۰

تخلیه و بارگیری سالانه 43 میلیون تن کالا از عسلویه

رئیس اداره بندر و دریانوردی عسلویه گفت: سالانه 43 میلیون تن کالا از اسکله های بندر عسلویه تخلیه و بارگیری می شود.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۴۸۶۷۸
تخلیه و بارگیری سالانه 43 میلیون تن کالا از عسلویه

محمود حکانی، در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر، با بیان اینکه در منطقه عسلویه 27 پست اسکله فعال است گفت: منطقه پارس جنوبی در عسلویه دارای پست‌های اسکله با ظرفیت بیش از 43 میلیون تن است که قادر است همزمان کشتی‌هایی با تناژ بالا را در اسکله پهلوگیری کند.
وی با بیان اینکه بندر پتروشیمی پارس با 12 پست اسکله از بزرگترین اسکله‌های منطقه پارس جنوبی است گفت: این بندر با 12 پست اسکله قادر است سالانه 30 میلیون تن کالا را جابجا کند.
رئیس اداره بندر و دریانوردی عسلویه به مجتمع خدماتی بندری پارس اشاره کرد و گفت: این مجتمع بندری نیز ظرفیت 10 میلیون تن تخلیه و بارگیری کالا در سال را داشته و نقش مهمی در صادرات محصولات و واردات کالاهای منطقه پارس جنوبی دارد.
حکانی به اسکله‌های صدور میعانات گازی در عسلویه اشاره کرد و گفت: این اسکله‌ها هر کدام قادر است کشتی‌هایی با ظرفیت 80 هزار تن را برای صادرات میعانات گازی پهلو دهد.
وی اسکله ساروج با ظرفیت 1.5 میلیون تن را از دیگر اسکله‌های پارس جنوبی برشمرد و گفت: علاوه بر این اسکله‌ فراسکو برای سوخت رسانی به کشتی‌ها در منطقه پارس جنوبی فعال است.
رئیس اداره بندر و دریانوردی عسلویه افزود: اکنون چند اسکله صادراتی شامل پتروشیمی 2 با سه پست اسکله، اس بی ام با یک پست اسکله، و بندرخدماتی پارس 2 با اسکله‌های متعدد در حال ساخت و راه‌اندازی است.
حکانی از تخلیه و بارگیری 6.2 میلیون تن کالا در بندر عسلویه خبرداد و گفت: در سه ماه نخست امسال شش میلیون و 251 هزار تن کالا در بندر عسلویه تخلیه و بارگیری شده است.
بنابراین گزارش بندر عسلویه در جنوب استان بوشهر و در 270 کیلومتری مرکز این استان دارای تأسیسات عظیم نفت، گاز و پتروشیمی است که وجود این زیرساخت‌ها موجبات تبدیل این بندر به قطب انرژی کشور شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار