۲۷ تير ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۲

ساخت بندر جدید در ریگ 300میلیارد ریال اعتبار می خواهد

مدیرکل بنادرودریانوردی استان بوشهر گفت: اکنون اسکله و زیرساخت‌های بندری در بندرریگ دارای استانداردهای لازم نیست که برای ساخت بندر جدید در ریگ به 300 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۴۸۶۷۶
ساخت بندر جدید در ریگ 300میلیارد ریال اعتبار می خواهدبه گزارش خبرنگارمانا از بوشهر، محمد راستاد عصرامروز در جمع مسئولان شهرستان گناوه با بیان اینکه بندر و زیرساخت‌های شهر بندری ریگ دارای استاندارد های لازم نیست گفت: برای ساخت بندر جدید در ریگ منطقه خور این بندر تعیین شده که برای مطالعات آن به هشت میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
وی با بیان اینکه برای تکمیل مطالعات بندر در منطقه ریگ گناوه بجد دنبال آن هستیم گفت: دراین ارتباط جانمایی اولیه بندر ازسوی اداره کل شیلات انجام شده و پیگیر تامین اعتبار شاخه بازوی شرقی که هزینه آن حدود 300 میلیارد ریال برآورد شده، هستیم.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان اینکه برای ساخت بندر جدید در منطقه ریگ جانمایی شده است گفت: پیگیری تملک اراضی درمحدوده ای که قرار است بندر جدید تجاری دراین منطقه طراحی شود، در دست اجراست.
راستاد گفت: با توجه به این که این بندر به دلیل نداشتن متولی مشخصی توسعه نیافته، وظیفه خود می دانیم دراین بندر که فعالیت تجاری و دریایی انجام می شود، متولی گری آن را دنبال کنیم.
وی با بیان اینکه بندر فعلی ریگ منشا ورود رسوب در بارندگی‌ها است افزود: لایروبی خور این بندراگرچه انجام شده اما به لحاط این که منشا ورود رسوبات از رود شور است مسدود نشده و لذا این اقدام نتیجه بخش نبوده است.
مدیرکل بنادر ودریانوردی استان بوشهر گفت: امیدواریم با توجه به منابع محدودی که این سازمان در اختیار دارد، در حداقل زمان ممکن اقدامات مناسبی در بندرریگ انجام شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار