۲۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۵

الحاق هرمز به منطقه آزاد مشکل امنیتی ایجاد نمی کند

رئیس مجمع نمایندگان استان هرمزگان با بیان اینکه نمایندگان مخالف طرح الحاق هرمز به منطقه آزاد قشم ،مکان قرارگیری جزیره هرمز و تنگه هرمز را نمی دانند و بی دلیل مخالف کرده اند، تاکید کرد: اساسا الحاق جزیره هرمز به منطقه آزاد قشم هیچگونه مشکل امنیتی ایجاد نمی کند.
نویسنده: سید مهدی موسوی
کد خبر: ۴۸۶۷۴
الحاق هرمز به منطقه آزاد مشکل امنیتی ایجاد نمی کندبه گزارش مانا، ابوالقاسم جراره در جمع مردم جزیره هرمز اظهار کرد: مردم استان هنوز خاطره تبانی در جابجایی فولاد هرمزگان به اصفهان را فراموش نکرده اند.
وی با اشاره به اینکه به درخواست مردم جزیره هرمز مصوبه الحاق را پیگیری کردیم و با رایزنی های گسترده توانستیم کلیات آن را به تصویب برسانیم، افزود: اکنون مردم جزیره باید هوشیار باشند و با مدیریت بزرگان جزیره و فعالان اقتصادی ساکن در هرمز و با سرمایه های کوچک و تشکیل تعاونی مردمی، در تولید سرمایه نقش داشته باشند تا حداکثر سود ناشی از ایجاد منطقه آزاد نصیب ساکنان جزیره شود.
رئیس مجمع نمایندگان استان در سخنان خود ضمن اشاره به برخی مخالفتها در صحن مجلس با این مصوبه گفت: متاسفانه عده ای از همکاران ما در مجلس که با جغرافیای منطقه آشنایی نداشته و حتی اطلاع دقیقی از محل قرار گیری تنگه هرمز ندارند، از خدشه دار شدن امنیت کشور با این مصوبه سخن می گویند.
این عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این مخالفت ها در حالی صورت گرفت که این مصوبه هیچ مشکلی از لحاظ امنیتی برای کشور عزیزمان ایجاد نخواهد کرد.
جراره تاکید کرد: اساسا سخن گفتن از مشکل امنیت در جزیره ای که بیشترین شهید را تقدیم انقلاب کرده درست نیست.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: مخالفت برخی از نمایندگان با این مصوبه به دلایل واهی، خاطره اقدامات گذشته استانهای دیگر در دست اندازی به منافع این استان را زنده کرده و مردم هرمزگان هنوز خاطره تبانی ها در جابجایی کارخانه فولاد از هرمزگان به اصفهان را فراموش نکرده اند و دوستان نماینده ما بهتراست به فکر تبعات ناشی از خشک شدن زاینده رود و تالاب گاوخونی بدلیل احداث کارخانه فولاد باشند.
جراره همچنین با انتقاد از وضعیت مناطق آزاد گفت : هرچند ما به عملکرد منطقه آزاد نقد داریم اما نباید با دلایل واهی از پیشرفت جزیره جلوگیری کنیم و منطقه آزاد هم باید با ایجاد زیرساختهای موردنیاز برای رشد سریعتر جزیره و با کمک و همراهی مردم موجبات پیشرفت روزافزون این منطقه را فراهم آورد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار