۲۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۹
در استان بوشهر انجام شد

گشت دریایی تعیین زمان آزادی صید میگو

رئیس پژوهشکده میگوی کشور گفت: تاکنون دو گشت تحقیقاتی وپژوهشی برای تعیین زمان آزادی فصل صید میگوی استان بوشهر بوسیله کشتی و لنج صیادی انجام شده است.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۴۸۶۷۳
گشت دریایی تعیین زمان آزادی صید میگوخسرو آیین جمشید در گفتگو با خبرنگارمانا در بوشهر با بیان اینکه هر ساله با پایان یافتن فصل تخم ریزی میگوی دریایی در خلیج فارس گشت‌های پژوهشی و تحقیقاتی آغاز می‌شود اظهار کرد: نخستین گشت پژوهشی تعیین زمان آزادی فصل صید میگوی استان بوشهر 15 تا 17 تیرماه از منطقه هلیله تا محدوده رود مند در 15 ایستگاه، توسط یک فروند لنج انجام شد.
وی تصریح کرد: در این گشت پژوهشی میانگین صید میگوی ببری و سایر گونه‌های میگو به ترتیب 6.76 و0.32 کیلوگرم بر ساعت محاسبه شد.
رئیس پژوهشکده میگوی کشوربا بیان اینکه صید میگو در گشت تحقیقاتی در اعماق گوناگون انجام می‌شود گفت: میزان صید میگو در گشت پژوهشی در عمقی کمتر از 10 متر، 10 تا 20 متر و بیشتر از20 متر برای میگوی ‌ببری بترتیب 6، 4.4 و 11.8 کیلوگرم بر ساعت بدست آمده است.
آیین جمشید با اشاره به اینکه گشت دوم تحقیقاتی از روز گذشته فعالیت‌های تحقیقاتی خود را آغاز کرده است خاطرنشان کرد: بررسی ذخیره موجود در کل منطقه نشان می‌دهد که امسال میگوی ‌ببری سبز حدود 96 درصد از کل ذخیره را تشکیل می‌دهد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار