۲۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۴

رشد 81 درصدی جابجایی کانتینر در بندر بوشهر

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در افق بلند مدت ظرفیت تخلیه و بارگیری بندر بوشهر به 30 میلیون تن خواهد رسید.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۴۸۶۷۰
رشد 81 درصدی جابجایی کانتینر در بندر بوشهر

محمد راستاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار مانا در بوشهر با بیان اینکه بندر بوشهر دارای 15 پست اسکله است گفت: این بندر ظرفیت تخلیه و بارگیری هفت میلیون تن کالا در سال را دارد و برنامه‌ریزی و تلاش برای دو برابر شدن این ظرفیت در افق کوتاه مدت صورت گرفته است که 15 میلیون تن در سال می‌رسد.
وی با اشاره به تخلیه و بارگیری کالا در سه ماه نخست امسال تصریح کرد: در این مدت یک‌ میلیون و 323 هزار تن کالا در بندر بوشهر تخلیه و بارگیری شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 17 درصد رشد دارد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهراز تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر بوشهر خبرداد و گفت: در سه ماه نخست امسال 58هزار و 962 TEU کانتینر در بندر بوشهر تخلیه و بارگیری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 81 درصد افزایش نشان می دهد.
راستاد با اشاره به برنامه‌های توسعه‌ای این بندر خاطرنشان کرد: در افق بلند مدت ظرفیت تخلیه و بارگیری بندر بوشهر به 30 میلیون تن می‌رسد.
وی بهره جستن از بخش خصوصی برای توسعه فعالیت‌های بندری را از سیاست‌های مهم این مرکز اقتصادی و تجاری دانست و افزود: استفاده از منابع بخش خصوصی برای تقویت زیربناها و رو بناها برای توسعه بندر بوشهر امروز یکی از سیاست‌های این سازمان است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهرظرفیت تخلیه و بارگیری کالا در بوشهر را بالا برشمرد و گفت: این بندر با داشتن 15 پست اسکله قادر است سالانه 7 میلیون تن کالا تخلیه و بارگیری کند که این رقم در افق میان مدت به بیش از دو برابر می‌رسد.
راستاد با اشاره به اینکه بخش خصوصی در ایجاد زیرساخت‌های بندری در جزیره نگین مشارکت می‌کند، افزود: جزیره نگین مهمترین پس‌کرانه برای تخلیه و بارگیری کانتینر است که این مهم در حال اجرا است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار