۲۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۱

جزیره شیف اسکله صیادی ندارد

عدم توجه مسئولان به ایجاد حداقل امکانات صیادی در جزیره شیف به عنوان یکی از مهمترین قطبهای صیادی بوشهر همچنان ادامه دارد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۴۸۶۶۷
جزیره شیف اسکله صیادی ندارد

رئیس بنادرماهیگیری اداره کل شیلات استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت:جزیره شیف از توابع شهرستان بوشهر یکی از مهمترین قطبهای صیادی استان بوشهر محسوب می شود.
علیرضا زارع با بیان اینکه بیشترین میزان صیادی در حوزه شهرستان بوشهر در جزیره شیف صورت می گیرد،گفت:بر اساس آمار اعلام شده ،سالانه حدود شش هزار تن انواع آبزیان توسط صیادان محلی ساکن جزیره شیف صید می شود.
به گفته وی،صیادان محلی این جزیره،با حدود 80 لنج و 20 قایق در آبهای خلیج فارس به صیادی مشغول هستند.
رئیس بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات استان بوشهر،تصریح کرد: با وجود اینکه بخشی زیادی از صید استان بوشهر به این جزیره اختصاص دارد اما متاسفانه این جزیره فاقد اسکله صیادی برای پهلوگیری قایقها و تخلیه صید است.
وی گفت:اداره کل شیلات استان بوشهر طی نامه های جداگانه ای به استانداری و سازمان شیلات ایران،تقاضای خود را جهت ساخت هر چه سریعتر اسکله صیادی در جزیره شیف اعلام کرده است.
رئیس اداره بنادر و ماهیگیری استان بوشهر تاکید کرد: در سفر هیات دولت به استان بوشهر، ساخت امکانات صیادی در این جزیره به تصویب هیات دولت رسید.
زارع خاطرنشان کرد: علی رغم پیگیریهای مستمر اداره کل شیلات استان بوشهر، تا کنون هیچ گونه اقدام عملی جهت ساخت اسکله صیادی در جزیره شیف صورت نگرفته است.
وی بر لزوم ساخت اسکله صیادی در جزیره شیف تاکید و عنوان کرد:در حال حاضر تنها سکویی در ساحل این جزیره وجود دارد که از آن برای تخلیه صید استفاده می شود.
وی اظهار داشت:نمایندگی اداره کل شیلات بوشهربه منظور صدور مجوز صید و نظارت بر عملکرد صیادان در شیف فعالیت دارد.
به گفته این مقام مسئول در استان بوشهر،دو تعاونی صیادی متعلق به بخش خصوصی در جزیره شیف به صیادی اشتغال دارند.
وی در خصوص اقدامات صورت گرفته به منظور رونق صیادی در این جزیره گفت:اداره کل شیلات استان بوشهر در سالهای 88 و 89 حدود 100 میلیون تومان به منظور آسفالت جاده دسترسی به سکوی تخلیه صید این جزیره هزینه کرده است.
زارع در ادامه از تامین روشنایی بندر این جزیره از طریق ایجاد انرژی خورشیدی طی سال 90 با اعتبار 300 میلیون ریال خبر داد.
رئیس اداره بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات استان بوشهر،تاکید کرد:همچنین سالانه اعتباراتی برای هزینه های جاری صیادی در شیف اختصاص می یابد.
به گفته این مقام مسئول جزیره شیف از توابع شهرستان بوشهر،با سه هزار و 800 نفر جمعیت در قالب 500 خانوار ،مهمترین قطب صیادی بوشهر محسوب می شود.
وی اظهار امیدواری کرد:هر چه سریعتر مسئولان دولتی نسبت به ساخت حداقل امکانات از جمله اسکله صیادی برای صیادان این جزیره اقدام کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار