۲۶ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۹

تخصیص اعتبار ملی برای ایجاد طرح سالم سازی دریا

برای افزایش طرح های سالم سازی دریا در نوار ساحلی خزر، ردیف اعتبارات خاص از سوی وزارت کشور اختصاص یافته است.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۴۸۶۶۶
تخصیص اعتبار ملی برای ایجاد طرح سالم سازی دریا

علی نذیری، مدیر کل امور اجتماعی استانداری گلستان در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: اهمیت افزایش تعداد طرح های سالم سازی دریا در طول نوار ساحلی خزر تا آنجا است که با دستور مستقیم رئیس جمهور و پیگیری وزارت کشور از طریق استانداری های استان های ساحلی، ایجاد طرح های سالم سازی در حال ایجاد و راه اندازی است.
مدیر کل امور اجتماعی استانداری گلستان یادآور شد: همچنین ردیف اعتبارات ویژه ای برای طرح های سالم سازی دریا درنظر گرفته شده است.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه ریزیهای صورت گرفته این اعتبارات طی سه فاز برای ایجاد و توسعه طرح های سالم سازی دریا اختصاص خواهد یافت.
نذیری تاکید کرد: بر این اساس فاز نخست اعتبارات تا پایان شهریور ماه ، فاز دو تا پایان اسفند ماه و فاز سوم تا ابتدای تیر ماه سال آینده به استانهای ساحلی گیلان، مازندران و گلستان اختصاص خواهد یافت.
مدیر کل امور اجتماعی استانداری گلستان اظهار داشت: هر ساله در فصل تابستان حدود هشت تا ده میلیون نفر مسافر وارد استان گلستان می شوند.
وی ادامه داد: بخشی زیادی از این مسافران به نوار ساحلی استان نیز سفر کرده و از جاذبه های بنادر و سواحل گلستان استفاده می کنند.
این مقام مسئول در استان گلستان افزود: بنابراین ایجاد طرح های سالم سازی در گلستان برای افزایش خدمات به گردشگران در دستور کار قرار گرفته است.
وی با تاکید بر اینکه خلیج گرگان همچون استخری آرام فضای مناسبی برای شنای گردشگران است، اظهار داشت: امیدواریم در آینده نزدیک شاهد توسعه طرح های دریا در نوار ساحلی گلستان و به دنبال آن رضایت گردشگران باشیم.
نذیری خاطرنشان کرد:بر اساس مطالعات صورت گرفته توسط کارشناسان گردشگری استان،بدون شک افزایش امکانات گردشگری در طول سواحل باعث می شود گردشگران بیشتری ،گلستان را به عنوان مقصد نهایی سفر خود انتخاب کنند.
وی تالابها،جنگلهای بکر و منحصر به فرد و پارک ملی حیات وحش استان گلستان را از دیگر جاذبه هایی دانست که گردشگرانی بسیاری از آنها دیدن می کنند.
این مقام مسئول در استان گلستان،یادآور شد:تعداد گردشگران ورودی به استان گلستان در مقایسه با سالهای گذشته افزایش چشمگیری یافته است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار