۲۶ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۳

راه اندازی پایگاه باستان شناسی زیرآب در هرمز

پایگاه باستان شناسی زیرآب خلیج فاس در جزیره هرمز ظرف دو ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۴۸۶۶۲
راه اندازی پایگاه باستان شناسی زیرآب در هرمز

رئیس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان به خبرنگار مانا گفت: نخستین پایگاه باستان شناسی زیرآب خلیج فارس تا دو ماه آینده در جزیره هرمز به بهره برداری می رسد.
عباس نوروزی، ادامه داد: این پایگاه با همکاری مشترک پژوهشگاه میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری و اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان در حال راه اندازی است.
به گفته نوروزی، با راه اندازی این پایگاه باستان شناسی، کاوش باستان شناسی زیرآب ظرف دو ماه آینده تحت پوشش ونظارت پایگاه باستان شناسی زیرآب جزیره هرمز آغاز می شود.
وی گفت:تمام تجهیزات مورد نیاز برای انجام کاوش های باستان شناسی زیرآب خریداری و ساختمان پایگاه کاملاً تجهیز شده است.
وی خاطرنشان کرد: با هماهنگی های انجام شده با آموزش و پرورش استان این پایگاه در مدرسه ای با معماری بومی و ثبت شده در آثار ملی کشور راه اندازی خواهد شد.
رئیس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان خاطرنشان کرد:کاوش های باستان شناسی زیرآب توسط کارشناسان میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان انجام خواهد شد.
رئیس اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان گفت:این کارشناسان دوره های غواصی و کلاس های آموزشی مربوط به باستان شناسی زیرآب را گذرانده اند.
این مقام مسئول در استان هرمزگان تاکید کرد:فصل اول کاوش های باستان شناسی زیرآب در اطراف آبهای جزیره هرمز انجام می شود.
وی یادآور شد:از آنجا که تاکنون کاوش های باستان شناسی در آبهای خلیج فارس به صورت گسترده انجام نشده ،احتمالاً فصل نخست بیشتر به بررسی و کارهای پژوهشی اختصاص خواهد یافت.
نوروزی همچنین از راه اندازی پایگاه باستان شناسی در جزایر قشم و کیش در آینده نزدیک خبر داد و گفت: بر اساس برنامه ریزیهای صورت گرفته در سایر شهرستان های استان از جمله میناب نیز به زودی پایگاه باستان شناسی راه اندازی خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار