۲۶ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۴

امکان پهلوگیری کشتی های 5 هزار تنی در بندر لنگه

مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه از آغاز عملیات لایروبی حوضچه این بندرتجاری طی ماه جاری خبر داد و امکان پهلوگیری کشتی های پنج هزار تنی را از جمله مزایای اجرای این طرح اعلام کرد.
نویسنده: سید مهدی موسوی
کد خبر: ۴۸۶۶۱
امکان پهلوگیری کشتی های 5 هزار تنی در بندر لنگه
به گزارش مانا، اسماعیل مکی زاده، با اشاره به اینکه عملیات لایروبی حوضچه این بندر تجاری هم اکنون در دست اجراست، افزود: با پایان طرح، ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا در این بندر سالانه از 1.5 میلیون به 4.5 میلیون تن افزایش می یابد.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه فراهم شدن امکان تردد کشتی های با ظرفیت پنج هزار تن و با طول 70 متر را از دیگر مزایای لایروبی حوضچه این بندر مهم عنوان کرد.
مکی زاده اضافه کرد: به موازات عملیات لایروبی، 9 هکتار پس کرانه جدید نیز در بندر تجاری لنگه استحصال و در اختیار سرمایه گذاران قرار می گیرد.
بیژن یزدانی، معاون فنی و مهندسی اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه نیز در این رابطه اظهار کرد: با پایان مراحل اولیه طرح همچون تجهیز کارگاه، عملیات شن ریزی و گمانه زنی در بسترهای سنگی و غیر سنگی حوضچه، عملیات لایروبی آغاز شده است.
وی تصریح کرد: این طرح با اعتبار 85 میلیارد ریال و طی مدت 18 ماه انجام می شود.
معاون فنی و مهندسی اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه حجم عملیات لایروبی این بندر را 320 هزار متر مکعب عنوان کرد و گفت: با لایروبی حوضچه این بندر، عمق آبخور حوضچه جدید اضافه شده به 5.5 متر افزایش یافته و ایمنی و قابلیت چرخش کشتی ها در حوضچه ارتقاء می یابد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار