۲۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۷

مخازن ذخیره نفت خام خارگ 97 درصد پیشرفت دارد

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران گفت: چهارمخزن نفت خام خارگ اکنون دارای 97 درصد پیشرفت است که اکنون تجهیزات مورد نیاز این مخازن اکنون وارد کشور شده وبزودی تکمیل و وارد مدار می‌شود.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۴۸۶۴۹
مخازن ذخیره نفت خام خارگ 97 درصد پیشرفت دارد

سیدپیروز موسوی در گفت‌و‌گو با خبرنگارمانا با بیان اینکه مخازن نفت خام در خارگ بدست توانمند نیروهای داخلی در حال ساخت است گفت: در ساخت مخازن ذخیره نفت خام خارگ از آخرین استانداردهای پیشرفته در جهان استفاده شده است.
وی با بیان اینکه این پروژه بیش از 97 درصد پیشرفت دارد افزود: در اجرای این چهار مخزن ذخیره نفت خام که عملیات آن از سال 1389 آغاز شده ٤٣ کیلومتر کابل کشی ١٤، هزار تن ورق فلزی، ١٥ هزار قطر اینچ جوشکاری خط لوله، ٥٠٠ هزار مترمکعب خاکبرداری، ١٤٤ هزار مترمربع رنگ آمیزی، ١٨ هزار مترمکعب بتن ریزی و ٤٥ کیلومتر عملیات جوشکاری انجام شده است.
مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران از واردات تجهیزات مورد نیاز این مخازن خبرداد و گفت: آخرین تجهیزات پروژه احداث مخازن چهار میلیون بشکه ای پایانه نفتی خارگ شامل شیرآلات و ولوله‌های تخلیه و ارسال، برای نصب در محل های مورد نظر وارد جزیره خارگ شد.
وی با بیان اینکه این این مخازن دارای چهار میلیون بشکه ظرفیت ذخیره نفت خام دارند تصریح کرد: با وجود برخی موانع ناشی از تحریم‌ها که درسال گذشته برای اجرای این پروژه، رو به رو شدیم اما با تلاش و توان فنی کارکنان و همکاری و تعامل با توانمندان داخلی، به نقطه مطلوب دست یافتیم.
موسوی با بیان اینکه هزینه ذخیره سازی نفت خام به ازای هر بشکه در جهان 28 دلار است افزود: در این پروژه به ازا ذخیره سازی هر بشکه نفت خام ١١ دلار هزینه شده است.
مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران از افزایش ذخیره سازی نفت خام خبرداد و گفت: با بهره برداری از این چهار مخزن، ظرفیت ذخیره سازی نفت خام در پایانه نفتی خارگ از 24 به ٢٨ میلیون بشکه افزایش می‌یابد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار