۲۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۵

افزایش 25 درصدی تولید آبزیان پرورشی مازندران

مدیر کل اداره شیلات استان مازندران گفت: مكانیزاسیون در افزایش 25 درصدی تولید آبزیان پرورشی مازندران نقش بسیار موثری داشته است.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۴۸۶۴۶
افزایش 25 درصدی تولید آبزیان پرورشی مازندران

به گزارش مانا، مدیركل شیلات مازندران با بیان این كه توسعه مكانیزاسیون موجب افزایش تولید و ارتقاءكیفیت محصول شده و در نتیجه توسعه پایدار را به همراه دارد افزود :افزایش 25 درصدی تولید آبزیان پرورشی مازندران كه این رقم حدود 15 هزارتن است ناشی از استفاده فناوری پیشرفته مكانیزاسیون درامر پرورش آبزی است .
حسن حبیب نژاد افزود: حدود چهارهزار و سیصد دستگاه هواده ، 59 دستگاه درام فیلتر ، 60 متر مربع مدیا درسطح شش مزرعه ، دودستگاه مولد اكسیژن خالص ، 24 دستگاه خروجی دوگانه و 41 دستگاه ازون درسطح مزارع پرورش ماهی استان نصب و درحال بهره برداری است .
وی تصریح كرد : تجهیزات آبزی پروری نقش به سزایی در بهبود كیفیت آب دارد و همواره محیط اكوزیست بوم آبی با ایجاد شرایط مطلوب فیزیكی و شیمیایی برای رشد بهتر ماهی مناسب است .
مدیر كل شیلات مازندران با اشاره به اینكه تاكنون حدود 50 درصد از مزارع گرمابی ، 95 درصد از مزارع سردآبی و 100 درصد از مزارع پرورش ماهیان خاویاری استان مجهز به تجهیزات آبزی پروری شده است افزود : مدیریت علمی و كارآمد، بهره گیری از پتانسیل و امكانات موجود افزایش تولید و ارتقا بهره وری را به همراه دارد .

ارسال نظرات
آخرین اخبار