۲۶ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۳

راه‌اندازی اولین اکوموزه کشور در قشم

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان از راه‌اندازی اولین اکوموزه کشور در قشم خبر داد و گفت: تاکنون 16 فصل کاوش‌های باستان‌شناسی در سواحل خلیج‌فارس و پس‌کرانه‌های آن انجام شده است.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۴۸۶۴۵
راه‌اندازی اولین اکوموزه کشور در قشم

به گزارش مانا، عباس نوروزی با اعلام این خبر گفت: انجام کاوش‌های باستان‌شناسی در خلیج‌فارس و پس‌کرانه‌های آن از برنامه‌های جدی این اداره کل است که تاکنون 16 فصل از آن توسط باستان‌شناسان انجام شده است.
وی با اشاره به راه‌اندازی موزه مردم‌شناسی-باستان‌شناسی خلیج‌فارس، افزود: بررسی و شناسایی پس‌کرانه‌های خلیج‌فارس و جزایر سه‌گانه ابوموسی در سالهای اخیر به طور جدی پیگیری شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی استان هرمزگان تصریح کرد: در راستای جلوگیری از خروج اشیاء تاریخی ، اداره کل میراث فرهنگی استان همکاری مستمر و هماهنگی با نیروهای نظامی و انتظامی استان داشته است.
نوروزی همچنین از انجام دور جدید پژوهش‌های باستان‌شناسی در حوزه خلیج‌فارس خبر داد و یادآور شد: این دور از پژوهش‌ها با هدف گردآوری مدارک جدید تبیین حوزه نفوذ سیاسی-اجتماعی و فرهنگی ایران بر کرانه‌های شمالی و جنوبی خلیج‌فارس و جزایر آن انجام شد.
وی ادامه داد: کتاب مربوط به این پژوهش به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی که حاوی جدیدترین اطلاعات تاریخی-فرهنگی خلیج‌فارس است به زودی به چاپ می‌رسد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی هرمزگان افزود: حفاظت و مرمت سناهای سواحل خلیج‌فارس و تهیه طرح مطالعاتی اکوموزه لافت در قشم به عنوان اولین اکوموزه کشور از دیگر اقداماتی است که توسط اداره کل میراث فرهنگی استان انجام شده است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار