۲۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۷

عسلویه؛قطب توریسم صنعتی کشور می شود

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر از تبدیل بندر عسلویه به قطب توریسم صنعتی کشور خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۴۸۶۳۹
عسلویه؛قطب توریسم صنعتی کشور می شود

محمد ابراهیم فروزانی در گفتگو باخبرنگار مانا خاطرنشان کرد: بندر عسلویه یک منطقه عظیم صنعتی از توابع استان بوشهر است که به جرات می توان آن را مهمترین بندر در جنوب ایران دانست.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر با اشاره به اینکه این بندر حدود ۱۰۰ کیلومتر با حوزه گاز پارس جنوبی که در میان خلیج فارس واقع شده فاصله دارد، تصریح کرد: همین امر نیز اهمیت این بندر را دو چندان کرده است.
فروزانی با بیان اینکه نیروهای خارجی بسیاری در تاسیسات پتروشیمی عسلویه مشغول به فعالیت هستند،گفت: با ایجاد و توسعه امکانات گردشگری در این بندر می توان به آینده روشن عسلویه در تبدیل شدن به قطب گردشگری جنوب کشور امیدوار بود.
این مقام مسئول در استان بوشهر عنوان کرد: بندر عسلویه علاوه بر اینکه می تواند قطب توریسم صنعتی کشور محسوب شود با دارا بودن جاذبه های طبیعی منحصربه فرد در اطراف آن ، می تواند در زمینه اکوتوریسم نیز مطرح باشد.
وی یادآور شد: سواحل بندر عسلویه بسیار زیبا و منحصر به فرد هستند اما متاسفانه بخش زیادی از آن برای حضور گردشگران قابل دسترسی نیست.
وی وجود دو فرودگاه در نزدیکی این بندر را عامل مهمی در تسریع روند رشد گردشگری عسلویه دانست و گفت: فرودگاه جدید با نام خلیج فارس در ۳۶ کیلومتری شرق عسلویه احداث و مورد استفاده قرار گرفته ‌است و فرودگاه بین‌المللی لامرد نیز در فاصله ای حدود 70 کیلومتری عسلویه قرار دارد.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر در ادامه سخنان خود به قدمت تاریخی بندر عسلویه اشاره کرد و اظهار داشت: عسلویه در زمان‌های کهن از توابع بندر تاریخی و پرآوازه سیراف محسوب می‌شده‌ است.
وی یادآور شد: بنابراین می توان گفت بندر عسلویه با داشتن آثار تاریخی می تواند در جذب گردشگران توریسم فرهنگی نیز موفق عمل کند.
این مقام مسئول در استان بوشهر خاطرنشان کرد: طی سال گذشته با اقدامات موثری که با همکاری شورای شهر و شهرداری عسلویه صورت گرفت،شاهد رونق گردشگری در عسلویه بودیم.
به گفته وی، مجموعه مدیریت شهری در عسلویه با ایجاد زیرساختهای اولیه و احداث مراکز اقامتی توانسته است به توسعه گردشگری این منطقه کمک شایانی کند.
فروزانی با بیان اینکه مراکز اقامتی بندر عسلویه به اندازه کافی توسعه نیافته اند، اظهار داشت: یکی از مهمترین فاکتورها برای توسعه گردشگری عسلویه، ساخت تعداد بیشتری هتل و مکان اقامتی در این بندر است.
گفتنی است ، بندر عسلویه در دوازده کیلومتری شرقی شهر نخل تقی و در هفت کیلومتری روستای بیدخون در کرانه خلیج فارس واقع شده‌ است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار