۲۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۱

رشد 69درصدی تخلیه و بارگیری کانتینر در بندرخرمشهر

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر از رشد 69 درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کانتینر در این بندر خبر داد.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۴۸۶۱۶
رشد 69درصدی تخلیه و بارگیری کانتینر در بندرخرمشهربه گزارش مانا عادل دریس در خصوص میزان عملیات تخلیه و بارگیری گفت : از ابتدای سال جاری تاکنون 525 هزار و 175تن کالا در بندرخرمشهر تخلیه و بارگیری شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد 11 درصدی برخوردار بوده است.
وی ادامه داد: بندرخرمشهر، 24 هزار و 421 TEU تخلیه و بارگیری کانتینر داشته که در مقایسه با دوره زمانی مشابه سال گذشته، رشد69درصدی را نشان می دهد.
مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر در خصوص میزان تخلیه و بارگیری جنرال کارگو (کالاهای عمومی) تصریح کرد : 18 هزار و 529 تن عملیات تخلیه و 349 هزار و 237 تن میزان بارگیری جنرال کارگو از ابتدای سال جاری تا کنون است.
عادل دریس با اشاره به اینکه عمده بار صادراتی از بندرخرمشهر به عراق را خاک کلینکر،سیمان و مواد معدنی تشکیل می دهد، افزود: درتیرماه امسال نیز برای اولین بار یک فروند بارج با بارگیری محموله 12 هزار تنی کلینکر بندر خرمشهر را به مقصد کشور عراق ترک کرد تا رکورد بارگیری با بالاترین تناژ پس از جنگ تحمیلی در این بندر به ثبت برسد.
وی در پایان خاطر نشان ساخت : در چهار ماهه نخست سال جاری بیش از یک هزار و 831 فروند شناور در اسکله های بندر خرمشهر پهلوگیری کرده اند و تعداد 30 هزار و 723 دستگاه کامیون نیز عملیات حمل و نقل کالا را به عهده داشتند. 
ارسال نظرات
آخرین اخبار