۲۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۰

اشتغال زایی منابع شیلاتی در سیستان و بلوچستان

وجود منابع دریایی و شیلانی زمینه مناسبی برای اشتغال زایی پایدار در جنوب استان سیستان و بلوچستان است.
نویسنده: حميد کیاسی
کد خبر: ۴۸۶۱۱
اشتغال زایی منابع شیلاتی در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرنگار مانا؛ نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی گفت: سیستان و بلوچستان به لحاظ تنوع اقلیمی و شرایط خاص منطقه ای دارای ویژگیهای خاصی می باشد که استفاده از هر یک از این ویژگیها می تواند استان را در مسیر تعالی و رشد اقتصادی قرار دهد.
یعقوب جدگال در شورای اداری چابهار گفت: وجود منابع دریایی و شیلانی زمینه مناسبی برای اشتغال زایی پایدار در جنوب استان است.
به گفته وی استفاده از شرایط اقتصادی بندر چابهار و شرایط اقتصادی منطقه آزاد چابهار خود پتانسیل موفق دیگری است که در استان وجود دارد.
وی اظهار کرد: در چند سال گذشته استان با توجه به توجه دولت با شعار عدالت و اعتدال اجتماعی و رفع محرومیت شکل توسعه یافتگی بیشتری به خود گرفته است و ایجاد اشتغال های پایدار در استان به نحو چشمگیری افزایش یافته است.
جدگال از دیگر پارامترهای موفق در توسعه استان را توجه به بحث گردشگری دانست و گفت: وجود اماکن طبیعی همچون گل فشان ها، کوه های تفتان و رودخانه سرباز می‌تواند فعالیت‌های توریستی را در استان افزایش دهد و روحی تازه به اقتصاد استان ببخشد.
وی از دیگر نقاط رشد استان را وجود مراکز متعدد دانشگاهی در استان دانست و افزود: پرورش نیروهای خلاق و دارای فکر در استان می تواند نیروی متخصص استانی را در بخش های مختلف تولیدی و صنعتی افزایش دهد و با افزایش این نیروهای انسانی بالطبع راندمان تولید و اشتغال خود به خود در استان افزایش می یابد.
جدگال با توجه به بحث ترانزیت کالای استان هم گفت: استفاده از مرز استان و جاده ترانزیت چابهار به میلک، و همچنین راه اندازی خط راه آهن جمهوری اسلامی ایران و پاکستان تحول شگرفی را در استان به لحاظ رونق اقتصادی ایجاد کرده است که در این زمینه از دولتمردان تقدیر و تشکر می شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار