به گزارش مانا به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، این اسناد بعد از بحث و تبادل نظر توسط کارشناسان همزمان با برگزاری این اجلاس و حمایت برخی از کشورها مورد تایید قرار گرفتند.
سند اول مربوط به لزوم تغییر در دستگاه EPIRB جهت جلوگیری از ارسال پیام خطا بود که همراه با کشور نیوزیلند و فدراسیون بین المللی نجات دریایی(IMRF) تهیه شده بود و پس از رایزنی های فراوان و دفاع در جلسات کار گروه برای اولین بار پیشنهاد ارائه شده توسط ایران به عنوان یک راهکار در کتاب راهنمای جستجو و نجات دریایی و هوایی مقرر شد، لحاظ شود.
سند دوم در خصوص لزوم تغییر در استراتژی ناوبری الکترونیک(E-Navigation) و همگام شدن آن با استراتژی پلن ارتقا سیستم جهانی ایمنی و اضطرار دریایی(GMDSS Modernization) بود که به همراه کشورهای فرانسه، آلمان، ژاپن، کره جنوبی، چین، بلژیک، لوکزامبورک، سازمان بین المللی ماهواره ای(IMSO)، سازمان بین المللی هیدروگرافی(IHO) و کمیته بین المللی رادیویی دریایی(CIRM) تهیه شده بود و با حمایت اکثریت آرا به تصویب رسید.
سند سوم در خصوص لزوم تدوین استراتژی پلن در مباحث مربوط به نقش انسان در ارتقاء سیستم جهانی ایمنی و اضطرار دریایی بود که در آن درخواست شده تا نقش انسان از کاربر(operator) به ناظر(Supervisor) تغییر یابد، که با حمایت اکثریت قاطع، آن نیز در جلسه این کمیته به تصویب رسید.