۲۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۶

پهلوگیری شناورها در بندرریگ امکان پذیر نیست

فرماندار شهرستان گناوه گفت: خور بندر ریگ با بارندگی به سبب حرکت رسوبات از رودخانه رود شور و انباشته شدن این گل‌لای‌ها به خور بندرریگ مشکلاتی رابرای پهلوگیری و تردد شناورها ایجاد می‌کند.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۴۸۵۹۴
پهلوگیری شناورها در  بندرریگ امکان پذیر نیستبه گزارش مانا، عبدالنبی یوسفی در نشست با مسئولان بندری استان بوشهر با بیان اینکه در اسکله بندر گناوه 750 شناور فعال است گفت: این بندر از امکانات ایمنی مناسبی برخوردار نیست بگونه ای که وقوع حادثه آتش سوزی در اسکله ، برای این منطقه بحران ایجاد می‌کند.
وی با بیان اینکه نبود زیرساخت‌های اسلکه در گناوه مشکلاتی را برای شناورها ایجاد کرده است تاکید کرد: نوبت تخلیه دربندر گناوه به لحاظ طول کم اسکله یک ماه به طول می‌انجامد و این در حالی است که مدت هر سفر دریایی با احتساب این یک ماه سه ماه زمان می برد که برای تجار مقرون به صرفه نیست.
فرماندار گناوه با تاکید بر توجه به نصب سیستم آتش نشانی در اسکله گناوه افزود: به لحاظ اینکه وقوع حادثه خبر نمی‌کند لازم است ایستگاه آؤتش نشانی در اسکله گناوه استقرار یابد.
یوسفی با بیان اینکه مسدود شدن خوربندر ریگ از گل‌ولای رو شور یک معضل برای این بندر است گفت: عملیات انحراف رو شور برای جلوگیری از ورود رسوب به خور بندرریگ چندی پیش اجرا شده که با سرمایه گذاری 12 میلیارد ریال 60 درصد عملیات انجام شد.
وی تاکید کرد لازم است برای تکمیل این طرح اعتبارات مورد نیاز به میزان 15 میلیارد ریال تخصیص یابد.
فرماندار گناوه افزود: در صورت تکمیل نشدن انحراف رود شور دهانه خور بندرریگ مسدود می‌شود که ازتردد شناورها جلوگیری می‌کند.
یوسفی با بیان اینکه بندرریگ یک قطب تجارت در شمال استان بوشهر است افزود: پهلوگیری شناورها در اسکله بندرریگ امکان پذیر نیست که باید چاره اندیشی شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار